On hauskaa seurailla Herra Bondin läpsyttelevän naisten perseitä ja tönivän heitä pitkin sänkyjä.

8.11.2001 14:08

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Goldfinger
Valmistusvuosi:1964

Selittelyt pois! Kultasormi on yksi klassisimpia Bondeja. Sarjan kolmas leffa asetti paikalleen ne viimeiset standardit siivittämään Bond-tarinoita. Arvaamattoman tärkeät elementit, jotka loksehtavat viimeistään tässä leffassa paikalleen, saivat viimein osansa: Herra Q vempaimineen, joukko kauniita naisia jne.

Kultasormessa nähdään se ensimmäinen kunnon prologi, miniseikkailu itsessään, joka lämmittää katsojat itse elokuvaan. Pääpahis Kultasormen apurina toimiva mykkä sirkkelihattua heittelevä Odd Job, loi myös eräänlaisen asetelman, jota tulevissa sarjan elokuvissa hyödynnettiin. Leffassa on myös se klassinen Aston Martin, ja se nappula vaihdekepin alla, jota ei tule koskaan painaa…

Vuonna 1964 valmistuneessa leffassa peilaudumme aikaan jolloin miehet saivat olla vielä miehiä. On erittäin hauskaa seurailla Herra Bondin läpsyttelevän naisten perseitä ja tönivän heitä pitkin sänkyjä. Kaksimielisitä letkautuksilta ei tulla välttymään. Varsinaisena pääkaunottarena esiintyy yksi klassisimmista (Ursula Anderssin jälkeen tietenkin) Bondin vastanäyttelijöistä, Honor Blackman -Oh behave!!

Sean Conneryn karisma täyttää leffakankaan mennen tullen. Oikein sääliksi käy Daltonin Timothyä. Epäilemättä Kultasormi näine klassisine elementteineen on koko Bond-saagan tärkeimpiä elokuvia. Bondien ystävä joko on tai ei. Tällä sarjaa arvostellaan omassa sarjassaan.

Arvosteltu: 08.11.2001