Olisi toiminut paremmin synkässä ilmapiirissä.

24.2.2003 18:10

Alkuperäinen nimi:Assassins
Valmistusvuosi:1995

Sylvester Stallone on vanha palkkamurhaaja Robert Rath, joka tahtoisi lopettaa jo omat työnsä. Antonio Banderas on nuori palkkamurhaaja Miguel Bain, josta tulee Robertin vihollinen. Robert saa kohteeksi hakkerin Electran (Julianne Moore), mutta ryhtyykin suojelemaan häntä. Heistä tulee kohta Miguelin kohde.

Ohjaaja Richard Donner tuli minulle tutuksi hänen Tappava ase -leffoista. Hänen leffansa ovat yleensä olleet aina hyviä, mutta tällä kertaa hän tuotti pettymyksen. Leffa alkaa erittäin synkästi, mutta hetken päästä auringon valo kurkistaa pilven takaa. Leffa olisi toiminut paremmin synkässä ilmapiirissä. Kiinostus vähenee koko ajan loppua kohti. Toimintakaan ei ole kovin paljon mukana.

Eihän Syltyltä kovin hyviä leffoja ole tullut sitten Rockyn. Antonio Banderas vetää ihan kohtalaisen roolisuorituksen. Julianne Moorea ei voi paljoa kehuta. Leffassa oli silti jotain hyvää, en vain tiedä mitä. Leffa oli erittäin suuri pettymys, mutta ei näiltä näyttelijöiltä mitään mestariteosta voi odottaa. Ei tämä nyt mikään kaikkein huonoin leffa ole ja kyllähän tämän kertaalleen voi ihan hyvin katsoa.

Arvosteltu: 24.02.2003