Odotuksiin vastattiin huiman kahden ja puolen tunnin toimintapläjäyksellä.

20.7.2008 11:11

Alkuperäinen nimi:The Dark Knight
Valmistusvuosi:2008

Myönnän heti aluksi että kun kävin katsomassa tämän Batmanin, odotukseni olivat korkealla Batman Begins -elokuvan jälkeen. Ja ilokseni voin todeta, että odotuksiini vastattiin huiman kahden ja puolen tunnin toimintapläjäyksellä.

Olen vannoutunut Heath Ledger -fani, ja olin itse aivan kauhuissani tammikuussa kun kuulin hänen menehtyneen. Lehdissä kuhisi, että uuden sukupolven yksi taidokkaimmista näyttelijälahjoista jäi puolitiehensä kunniasta. Jokerin rooli istuu Ledgerille täydellisesti, ja hän näytti kyntensä jälleen elokuvamaailmassa. Voinen jopa sanoa, että Ledger teki parhaimman elokuvasuorituksensa haudasta käsin. Ikävä ettei hän pääse näkemään omaa suoritustaan

Christian Bale astui Batmanin saappaisiin jo edellisessä Batman Begins -elokuvassa. Jo silloin sanottiin että Bale on aikojen paras Batman. Ulkomuoto on oikea Batmanin kaltaiselle sankarille, ja Christian Balen möreä ääni luo katsojaan aivan oman ulottuvuutensa Batmanina. Itselleni tuli jopa kylmiä väreitä kun Bale puhui.

Yön Ritari on ollut kassamenestys ulkomailla ja jo viikon esittämisen jälkeen se on rankattu IMDB:ssä (internet Movie DataBase) TOP250 -listalla, jossa eri maiden kansalaiset pääsevät vapaasti antamaan arvosanansa eri elokuville, sijalle yksi ohi Kummisetien ja Tähtien Sotien.

Hollywoodissa tehdään nykyään enää harvoin loistoelokuvia. Pyritään vain hankkimaan nimekkäät näyttelijät ja siitä tulee kassamagneetti. Nyt saadaankin kiittää Christopher Nolania siitä, että hän ei tyytynyt tähän, vaan hän halusi tehdä jotain erilaista. Nolan käyttikin elokuvan tekemiseen huimat 180 miljoonaa dollaria. Nolan saa juonen kulkemaan kokoajan eteenpäin ja hän on saanut näyttelijät tekemään juuri sitä mitä hän haluaa.

Yön Ritari tulee olemaan suuri kassamenestys ja elokuvan näyttelijät pääsevät pomppulaudalta suoraan huipulle tämän elokuvan ansiosta.

Arvosteltu: 20.07.2008