Nyt on kyse kovasta laatuleffasta.

23.2.2003 21:09

Alkuperäinen nimi:Dead Presidents
Valmistusvuosi:1995

Anthony lähtee Vietnamin sotaan. Kun sota päättyy hänen on aika palata takaisin kotiin. Hänelle tulee kauhea rahapula, eikä tyttöystävänkään kanssa mene kovin hyvin. Anthony päättää ryöstää rahaa kuljettavan rekan kavereidensa kanssa.

Nyt on kyse kovasta laatuleffasta. Näyttelijät olivat minulle aika tuntemattomia (lukuun ottamatta Chris Tuckeria), mutta he tekivät loistavat roolisuoritukset. Erittäin nautittava ja mahtava leffa. Vaikka tämä löytyi videovuokraamosta toiminnan puolelta, niin on tässä myös draamankin aineksia.

Leffan parasta antia on ehdottomasti Vietnam -kohtaus. Siinä näytetään hyvin sodan kauhuja. Kohtauksesta ei puutu verta, eikä toimintaa. Toisaalta taas kohtaus on myös iljettävintä koko leffassa.

Minun tietääkseni leffa ei tullut Suomessa ollenkaan teatterilevitykseen, vaan suoraan videolle. Asia kummastuttaa minua, sillä olemme nähneet paljon huonompiakin leffoja valkokankaalla.

Dead Presidents on leffana jotenkin hajanainen, mutta kokonaisuutena erinomainen. Leffa on mitä parhainta viihdettä.

Arvosteltu: 23.02.2003