Nostalgista kohelluskomediaa kultaiselta 80-luvulta. Hyvä meininki.

26.8.2004 23:33

Yleinen käsitys elämää suuremmasta Poliisiopisto-sarjasta on kaikkea muuta kuin hyvä. Ykkösosa mielletään usein ainoaksi katsottavaksi leffaksi koko sarjasta. Onhan se totta että ensimmäinen osa on aina paras ja niin se käy toteen tässäkin tapauksessa.

Juoni on jokaiselle elokuvan ystävälle tuttu: Poliisiopisto tarvitsee uusia alokkaita. Alokkaita alkaa pian virrata mutta he ovat varsin kirjavaa porukkaa. Joukossa on mm. aseita jumaloiva Tackleberry, hassuja ääniä suustan päästelevä Jones, kepposteleva Mahoney, gorillamainen Hightower ja piipittävä Hooks. Kuria pitää yllä Harris (G.W. Bailey), joka pitää koko alokasjoukkoa roskasakkina, josta on päästävä mahdollisimman nopeasti eroon. Luvassa on siis paljon kohellusta.

Poliisiopisto on nostalgista kohelluskomediaa kultaiselta 80-luvulta. Koko leffan ajan on hyvä meininki päällä ja meno on iloista. Tämä on myös Poliisiopisto-sarjan paras leffa. Vitsit ovat tuoreita eikä niitä vielä tässä vaiheessa kierrätetä lainkaan. Vitsit ovat myös muita osia aavistuksen härskimpiä.

Poliisiopisto on viihdettä, jonka parissa aika kuluu. Ehdottomasti kaikille kohellushuumorin ystäville (kuten minulle) ja muut voivatkin pysytellä kaukana tästä. Väännä aivot offille ja nauti hauskasta kohelluskomediasta. Saatan olla hullu sillä annan Poliisiopistolle täydet pojot, mutta minkäs mahtaa kun näinkin loistava leffa on kyseessä.

nimimerkki: Mask

Arvosteltu: 26.08.2004