Näyttelijät tekevät parhaansa, mutta eivät voi onnistua käsikirjoituksen ja ohjauksen flopatessa.

6.6.2008 02:17

Alkuperäinen nimi:Knocked Up
Valmistusvuosi:2007

Täytyy sanoa, että ennen kuin aloitin Paksuna -elokuvan katsomisen, niin ennakko-asetelmat olivat korkealla. ”Ehdottomasti vuoden hauskin komedia” luki jopa takakannessa. Kuitenkin tämä ”vuoden hauskin komedia” osoittautui täydelliseksi flopiksi. Ainakin tämän katsojan mielestä. Eihän se leffa voi olla ”vuoden hauskin komedia” jos naurua ei kuulu ulos asti. Ja sitähän ei kuulunut. Ei ulos asti, ei edes sisälle. Itse asiassa naurua ei tainnut kuulua juuri ollenkaan, pieniä hymähdyksiä lukuunottamatta. Katselu jäi vain turhaksi virnuiluksi.

Ensimmäinen seikka mikä pisti silmään, oli elokuvan kesto. Miten komedia voi kestää reilut kaksi tuntia. Se on aivan liian paljon. Varsinkin kun hauskaa ei ollut sitten ollenkaan. Katselu oli tympäännyttävää ja sen kaksituntisen ajan pätkää katsottiin ”loppuisipa tämä jo”.

Juoni oli sen verran mielenkiintoinen, että se olisi ansainnut kunnon toteutuksen. Hamppua pössyttelevä leppoisa kaveri Ben Stone (Seth Rogen) bilettää hippikavereidensa kanssa päivät pitkät. Samalla kaunis uranousua tekevä tv-toimittaja Alison Scott puurtaa työnsä ääressä. Yhtä bileiltaa ja paria drinkkiä myöhemmin Alison ja Ben päätyvät samaan punkkaan, ja Ben vahingossa unohtaakin tarvittavat välineet. Kuinkas ollakkaan parin kuukauden kuluttua Alison huomaa olevansa raskaana ja soppa on valmis…

Näyttelijät tekevät parhaansa, varsinkin Seth Rogen, mutta eivät voi onnistua käsikirjoituksen ja ohjauksen flopatessa. En suosittele katsastamaan tätä rainaa, sen arvoinen se ei todellakaan ole. Ja kyseessä ei tosiaankaan ole ”vuoden hauskin komedia”, pikemminkin päinvastoin.

Arvosteltu: 06.06.2008