Naurulihakset joutuvat koville. Tyypillistä Nielseniä.

18.7.2004 18:24

Alkuperäinen nimi:2001: A Space Travesty
Valmistusvuosi:2000

USA:n presidentti on kaappattu ja Valkoisessa talossa on presidentin klooni. Teosta epäillään alieneitä, jotka ovat majoittuneet Kuuhun. Richard ”Dick” Dixin on mentävä pelastamaan presidentti. Aikaa ei ole todellakaan paljon, sillä kloonin on tarkoitus puhua Pariisissa ja on vaara, että klooni antaa Maapallon alieneille tarjottimella. Kuussa Dix selvittää Cassandra Menagen (Winter) kanssa arvoitusta. Sitten kohelletaan Nielsenimäiseen tyyliin niin Maapallolla kuin Kuussakin.

Tämä elokuva alkaa hienolla esityksellä. Siinä kerrotaan hauskasti maailmankaikkeuden ja elämän syntyä. Etenkin apina ja monoliitti-kohtaus oli tehty hienosti. Tämä elokuva parodisoi hauskasti erilaisia elokuvia. Muun muassa 2001 – Avaruusseikkailu ja Mars hyökkää! saavat osansa. Alienit olisi saanut tosin esittää paremmin ja juoni oli hieman kökkö. Tämä on kuitenkin yksi parhaimpia Nielsenin elokuvia. Tässä kyllä naurulihakset joutuvat koville. Minua ainakin nauratti moni kohta. A Space Travesty on tyypillistä Nielseniä.

Arvosteltu: 18.07.2004