Mel Brooks osaa tehdä parodioita ja tämä on yksi hänen parhaista elokuvistaan.

19.6.2004 08:43

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Robin Hood: Men in Tights
Valmistusvuosi:1993

Mel Brooks osaa tehdä parodioita ja tämä on yksi hänen parhaista elokuvistaan. Hän ottaa käsiinsä Robin Hood-tarinat ja tekee niistä pelkän vitsin. Juonta en rupea selittämään, koska vaikka kyseessä onkin parodia niin silti elokuva seuraa alkuperäistä tarinaa.

Miehet sukkahousuissa on hauska elokuva. Se siltää suorastaan mahtavia kohtauksia kuten esim. ratkiriemukas kummisetä-kohtaus jossa Dom DeLuise pääsee irrottelemaan oikein olan takaa. Valitettavasti elokuva sisältää myös huonoja juttuja, mutta onneksi hyviä juttuja on kuitenkin enemmän.

Näyttelijät ovat yllättävän taitavia. Cary Elwes on hyvä humoristisena Robin Hoodina (en voi kuvitella tätä jätkää vakavassa Robin Hood-roolissa) ja Amy Yasbeck on siedettävä Marianina. Yllättäen parahaan roolisuorituksen vetää Roger Rees pelkurina Rottinghamin sheriffinä. Ja tietenkin myös itse ohjaaja on mukana näyttelijäkaartissa, tällä kertaa rabbina.

Robin Hood: Sankarit sukkahousuissa on mainio komedia. Se ei ole klassikko, mutta sen parissa viihtyy ja sehän on tärkeintä.

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 19.06.2004