Leffan käsikirjoitus on vallan mainio, samoin ovat ohjaus ja näyttelijäsuoritukset. Ne tukevat loistavasti surullisenkaunista elokuvaa.

31.5.2010 15:36

Alkuperäinen nimi:Marley & Me
Valmistusvuosi:2008

Paholainen pukeutuu pradaan -elokuvan ohjaaja David Frankel ohjasi vuonna 2008 menestykseksi nousseen draamakomedian nimeltä Marley & Me. Elokuva ei ole samanlaista keskiluokkaista jenkkikomediaa, joka tarjoilee vain parit hassut naurut, Marley & Me panostaa draamaan.

Kaksi nuorta toimittajaa John (Owen Eilson) ja Jenny (Jennifer Aniston) etsiskelevät yhteistä kotia perheen perustamista varten. John päättää hankkia koiranpennun, joka saa nimekseen Marley. Marleysta tulee oikea maanvaiva, sillä tämä vain haukkuu aina kun John jättää tämän yksin. Vuosien saatossa Marleysta kasvaa aikuinen koira ja John ja Jenny saavat perheenlisäystä. He asuvat lapsineen suuressa talossa kaupungin ulkopuolella ja perheen labradorinnoutaja Marley on jo iäkäs koira, joka kärsii vanhuudesta kaikkien tavoin.

Kun aloin taannoin elokuvaa katselemaan odotin jotain Hal ja ISO rakkaus- ja You, Me and Dupree -elokuvien kaltaista keskitason viihdettä. Elokuva osoittautui kuitenkin todella hienoksi elokuvaksi, joka on enemmänkin draama- kun komediaelokuva.

Elokuvan viimeiset 20 minuuttia kuuluvat ehdottomasti omaan Top 5. Surullisimmat leffakohtaukset -listalleni. Leffa onnistuu kuvaamaan loistavasti miehen ja koiran ystävyyttä, jota ei saa mikään katkeamaan. Kaunis elokuva ansaitsee ehdottomasti enemmän, mitä sille on pisteitä annettu.

Arvosteltu: 31.05.2010