Leffahan on parasta 3D-animaatiota mitä on tullut koskaan nähtyä.

7.11.2002 19:10

Aloitetaan Toy Storyyn tutustuminen uudemmasta päästä. Kehuja leffasta olen kuullut, mutta aina tähän päivään saakka pläjäys on jäänyt kohdallani notkumaan jos johonkin hyllyyn. Nyt tuli pistettyä Toy Storyn jatko-osa masiinaan.

Leffahan on parasta 3D-animaatiota mitä on tullut koskaan nähtyä. Lisäksi homma ei ole pelkkää 3D-kikkailua vaan tässähän on jopa hyvä juoni. Hahmot ovat suorastaan upeita. No, ehkä tekniikkaa korostava Final Fantasy on ollut jotain vastaavaa, mutta lähtökohdat animaatiolle ovat olleet täysin erit. Siinä missä Final Fantasy luo realistista maailmaa niin Toy Story 2 luo mukavalla tavalla lapsellisen realistista maailmaa. Toy Story 2 viehättää enemmän, olenko siis jotenkin lapsellinen?

Kysehän on laumasta Andy pojan leikkikaluja, jotka heräävät henkiin aina kun ihmisiä ei ole paikalla. Leluilla tuntuu olevan ihan oma maailma ja omat kuvionsa. Sheriffi Woody päätyy ilkeämielisen kauppaäijän haltuun ja tätä ollaan viemässä Japaniin leikkikalumuseoon. Muut lelukaverit ovat kumminkin eri mieltä ja Buzz Lightyear of Star Commanderin johdolla tiimi lähtee pelastamaan Woodya. Matkalla sattuu ja tapahtuu kaikkea hauskaa.

Toy Story 2 on erittäin hyvä leffa. Jos et ole nähnyt tai pidät tätä jollain tapaa liian lapsellisena näkemättä niin olisiko aika tsekata leffa.

Arvosteltu: 07.11.2002