Leffa on taattua Bond-laatua

4.10.2003 14:09

Alkuperäinen nimi:From Russia with Love
Valmistusvuosi:1963

Tämä järjestyksessä toinen Bond-leffa kuuluu ainakin meikäläisen mielestä Bondien parhaimmistoon. Leffassa on kaikki tutut ja turvalliset Bond elementit: laitteita, naisia, roistoja ja itse Bond.

Mutta itse asiaan. Leffassa Phantom-niminen gangsteri aikoo varastaa venäläisten salaisen salakirjoituksen tulkintakoneen ja usuttaa Enlannin ja Venäjän toistensa kimppuun. Ja kuten tavallista, Bond lähetetään tutkimaan asiaa laitteineen, kaikkineen. Nimenkin mukaan leffa sijoittuu pääosin Istanbuliin ja Venetsiassakin ollaan. Leffassa on myöskin vanhan kunnon Blofeldin ensiesiintyminen. Muita konnia ovat mm: pari Spectren agenttia ja venäläinen lihaskimppu.

Itse pidin leffasta. Onhan kaikki Bondit tullu nähtyä moneen kertaan mutta silti tämän voi vieläkin katsoa tietyin väliajoin. Muutamia klassisia kamojakin löytyy esim: kenkä jossa on veitsi kärjessä ja se kuuluisa Bondin mystinen salkku joka on täynnä kaikenlaista kivaa… Lopuksi voisi sanoa että leffa on taattua Bond-laatua joka viihdyttää vieläkin kaikkia Bondeista pitäviä.

nimimerkki: Cuomi

Arvosteltu: 04.10.2003