Kokonaisuutena erittäin toimiva, yllätyksekäs konekiväärikomedia.

1.8.2005 18:41

Alkuperäinen nimi:Top Secret!
Valmistusvuosi:1984

ZAZ -kolmikon ”Hei, me lennetään” jälkeen tehty Top Secret! vaikutti hyvin mielenkiintoiselta typerine kansikuvineen, joten poimin sen mukaan Anttilan alelaareista. Näin jälkeenpäin totean saaneeni vähille rahoille hyvän vastineen.

Itä-Saksassa suunnitellaan ilkeyksiä ja kulissiksi syyttömyydelle on sinne järjestetty konsertti, johon Ameriikkalainen artisti on perunut tulonsa. Sen sijaan Itä-Saksaan lähetetäänkin nuori Rock-muusikko Nick Rivers, joka sekoittuukin itse hämärämiesten puuhiin.

Juoni ei itsessään ole kovin erikoinen, mutta toteutus on kertakaikkiaan niin hullun hauskaa katsottavaa, ettei paremmasta jäliä. Huumoria lentää Mies ja Alaston Ase -tyyliin vähän joka hetki ja jopa yhtä hauskasti.

Elokuva tehtiin suhteellisen pienellä budjetilla, muttei sitä edes huomaa vitsitulvan keskeltä. Ohjaus on melkoista tulitusta ja mikä sopisikaan huumoriin paremmin.

Kokonaisuutena erittäin toimiva, yllätyksekäs konekiväärikomedia, josta ei puutu saapasjalkaisia lehmiä tai hulluja tiedemiehiä, musiikkiesityksistä ja parodiasta puhumattakaan.

nimimerkki: Sano mitä sanot

Arvosteltu: 01.08.2005