Kohtuullisen hyvin toimiva fantasian, toiminnan ja kauhun sekoitus.

8.4.2005 17:44

Alkuperäinen nimi:Constantine
Valmistusvuosi:2005

John Constantinella (Reeves) on harvinainen kyky erottaa helvetin demonit maan päältä. Tämän kyvyn Constantine sai pienenä tekemän itse-murha yrtyksen jälkeen jolloin, hän näki helvetin ja haluaa hyvittää tekemänsä lähettämällä demonit takaisin helvettiin. Yllättäen muuan pikku tyttö joutuu tälläisen demonin valtaan. Paikalle kutsutaan Constantine, joka onnistuu manaan demonin tiehensä. Samaan aikaan Angela Dodson (Weisz) tutkii kaksoissarensa mystistä kuolemaa. Muutamien yhteensattumien kautta Angela menee pyytämään apua Constantinelta. Hetken mietiskelyn johteena Constantine tajuaa Angelan olevan jossain suuremassa vaarassa. Pikkuhiljaa alkaa selviämään että jotain on tulossa helvetistä maan päälle. Constantine on varma että, hänen arkivihollisensa Balhazar (Rossdale) on siinä mukana. Loppujen lopuksi itse saatana (Stormare) tulee maan päälle selvittelemään Constantinen kanssa että mistä on kysymys.

Constantine tarjoilee kohtuullisen mielenkiintoisen tarinan, joka pitää mielenkiinnon alusta loppuun. Aivot kannattaa jättää narikkaan. Visuaalisesti Constantine on hienoa katseltavaa mm. helvetti kohdat olivat todella upeita. Keaunu Reeves hoiti pääroolinsa kuten ennekin. Rachel Weisz oli naispääosassa ihan hyvä. Peter Stormate saatanana tekee kyllä yhden viime aikojen parhaimman sivuhahmoroolin. Myös laulaja Gavin Rossdale näytteli kohtuullisen uskottavasti. Djimon hounsou Constantinen neuvonantajana veti myös hyvän sivuroolin. Mutta, Tilda Swintonin esittämä arkienkeli Gabrielinä meni vähän yli-näyttelemiseksi. Francis Lawrencen esikoiselokuvaksi Constantine on kohtuullisen hyvin toimiva elokuva. Alunperin Constantinen piti ohjata Tarsem Singh ja pääosassa piti olla Nicolas Cage.

Constantine tarjoilee kohtuullisen hyvin toimivan fantasian, toiminnan ja kauhun sekoituksen. Vaikka DC Comicsin sarjakuvaan perustuva Constantine olikin britti niin kyllä Keaunu Roolin ihan hyvin hoiti.

nimimerkki: andy

Arvosteltu: 08.04.2005