Kohtauksia on pitkitetty liikaa ja suurin osa ajasta vain pälpätetään samaa.

18.6.2008 11:19

Alkuperäinen nimi:Juno
Valmistusvuosi:2007

Juno oli yksi vuoden 2007 kehutuimmista elokuvista. Ja kun elokuvavuokraamoon kerran mentiin niin pitihän minunkin se vuokrata. Ja jälkeenpäin ajattelin että mitä meninkään tästä pulittamaan.

Juno kertoo 16-vuotiaasta tytöstä, Junosta (Ellen Page), joka tulee raskaaksi poikaystävälleen (Michael Cera). Hän päättää antaa lapsen adoptioon sopivalle pariskunnalle (Bateman ja Garner). Juoni on kieltämättä hyvä komedialle, mutta jouduin pettymään pahasti. Ellen Page ja Michael Cera vetävät kumpikin hyvät roolit, mutta siihen hyvät puolet sitten loppuvatkin.

Elokuva on uskomattoman tylsä. Itse asiassa en jälkeenpäin ymmärrä miten (tai miksi) pysyin hereillä koko leffan ajan. Kohtauksia on pitkitetty liikaa ja suurin osa ajasta vain pälpätetään samaa. Itse en tajua miksi tätä sanotaan komediaksi.

Pienenä valopilkkuna voi sanoa että musiikki on paikoittain ihan hyvää. Alkukappale ja pienet laulunpätkät ovat ihan kivoja, mutta ikävä kyllä ohjaus töksähtelee, eikä käsikirjoituskaan kulje toivotulla tavalla.

Tämä on taas yksi selvä osoitus siitä että Oscareita voi periaattessa saada mikä elokuva tahansa. Elokuvahan sai neljä Oscar-ehdokkuutta, josta se voitti yhden, käsikirjoitus. Mutta ei Juno kyllä Oscariaan ansainnut. Itse asiassa välillä tuntuu jopa ettei käsikirjoitusta olekaan. Joka tapauksessa Juno on erittäin yliarvostettu elokuva.

Arvosteltu: 18.06.2008