Keskivertoa hieman huonompi kauhuelokuva, mutta säikyttelyä kaipaavat saavat varmasti haluamansa.

13.4.2005 17:16

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Boogeyman
Valmistusvuosi:2005

Kummitustalokauhuelokuvia tulee tämän tästä. Vuoden alussa kauna, myöhemmin uusi-versio Amityvillestä. Nyt on vuorossa Sam Raimin tuottama pienemmän budjetin kauhuelokuva Boogeyman.

Nuori Tim (Watson) elää sen pelon kanssa, jonka hän pienenä koki. Eräänä iltanan isän kertoma kummitussatu muuttui silkaksi todeksi ja Tim jouti itse todistamaan kuinka jonkinlainen mörkö kiskoi hänen isänsä komeroon ja tappoi. Nykyään Timin asunossa ei ole minkäänlaisia komeroita tai muita pimeitä nurkkia. Eräänä yönä Tim näkee järkyttävän unen äidistään (Lawless), joka seuraavana päivänä ilmoitetaan kuolleeksi. Tim päättää mennä lapsuudenkotiinsa ottamaan selvää oliko kaikki vain mielikuvituksen tuotetta vai piileekö siellä oikeasti jotain.

Boogeyman oli jälleen kauhuelokuva joka satsasi enemmän säikyttelyihin kuin itse tarinaan. Toki muutamat shokkiefektit olivat kyllä ihan hienoja ja säikäyttäviä. Tarina piti otteessaan vähän yli puoleenväliin jolloin alkoi salaisuudet paljastua ja jännitys kadota melkein kokonaan. Barry Watson sen sijaan tekee kohtuullisen hyvän roolisuorituksen Timinä, hulluuden partaalla olevana nuorena miehenä. Itse Boogeyman oltiin taas tehty niin tietokone-efekteillä että se enemmänkin nauratti kuin pelotti. Kokonaisuutena Boogeyman on keskivertoa hieman huonompi kauhuelokuva, mutta säikyttelyä kaipaavat saavat varmasti haluamansa.

nimimerkki: andy

Arvosteltu: 13.04.2005