Käsikirjoitus on nerokas. Yksi kaikkien aikojen hienoimmista komedioista.

24.6.2004 01:19

Alkuperäinen nimi:Living in Oblivion
Valmistusvuosi:1995

Hei,kamera käy on elokuva elokuvan teosta. Se koostuu kolmesta erilaisesta episodista jotka ovat jokainen mahtavia. Hei, kamera käy on niitä elokuvia jossa kaikki on ollut hyvin alusta lähtien: käsikirjoitus on nerokas, ohjaus mestarillista ja näyttelijät mahtavia.

Tämähän on nimenomaan Steve Buscemi-elokuva ja äijä vetää toiseksi parhaan roolisuorituksensa ei saa nimittäin unohtaa häntä sellaisessa elokuvassa kuin Reservoir Dogs). On harmi ettei Buscemista ole tullut superjulkkista. Hänelle on kertakaikkiaan suotu tuo näyttelemisen lahja. Muutkin elokuvan näyttelijät selviytyvät rooleistaan vähintään hyvin.

Kuvaus on nerokasta. Leffa on lähes kokonaan mustavalkoinen ja se tuo siihen tiettyä realistisuutta. Mustavalkoisuus tuo mukanaan myös mukavan pehmeän tunnelman joka tekee elokuvan katsomisesta vielä entistäkin mielyttävämpää. Tom DiCillo ei ole ainoastaan vastannut elokuvan hienosta ohjauksesta vaan hän on myös kirjoittanut elokuvan käsikirjoituksen. Kässärin eteen on selvästi nähty vaivaa ja kokonaisuus toimii.

Hei, kamera käy on yksi kaikkien aikojen hienoimmista komedioista. Suosittelen katsomaan tämän jo pelkästään Steve Buscemin takia.

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 24.06.2004