Kaikinpuolin parempi kuin alkuperäinen.

22.7.2003 20:09

Alkuperäinen nimi:The Blob
Valmistusvuosi:1988

Blob-Valuva kuolema on ohjaaja Chuck Russelin (The Mask) huipputehokas versio vuonna 1958 valmistuneesta kalkkunaklassikosta The Blob. Vanhan halpisblobin pääosassa reipasteli itse Steve McQueen (The Getaway, Papillon). Tämän uuden version pääosassa nähdään Matt Dillonin veli Kevin Dillon (Platoon) ja sivuosassa nähdään Teho-osastosta tuttu Paul McCrane.

Tämä uusi Blob on kaikinpuolin parempi kuin alkuperäinen. Vuoden -58 Blob on katsomisen arvoinen vain sen takia, että näyttelijät ja tehosteet ovat siinä naurettavan huonoja. Toisin on uudessa Blobissa. Näyttelijät ovat paljon parempia, ohjaus tehokasta, tehosteet hyviä ja juoni parempi. En sano, että juoni olisi hyvä. Sanon, että se on parempi kuin alkuperäisessä. Alkuperäisessä Blobissa meteoriitti sinkoutuu taivaalta ja sen sisältä ilmestyy tämä ihmisiä syövä hillo. Uudessa versiossa taas Blob sinkuotuu myös taivaalta, mutta tällä kertaa hallituksella on sormensa pelissä.

Uuden Blobin viat ovat, että sen juoni on turhan yksinkertainen ja muutenkin siitä on tehty vähän turhan vakava. Lisää juonta, verta, suolia ja huumoria niin Blob olisi ollut täydellinen kauhuelokuva. Nyt se on vain todella hyvä kauhuelokuva. Jos haluatte nähdä kunnon hillokauhuelokuvan, katsokaa The Blob. Kannattaa tutustua myös elokuvan alkuperäisversioon. Se on loistava kaikessa huonoudessaan

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 22.07.2003