25.1.2005 20:22

Alkuperäinen nimi:The Punisher
Valmistusvuosi:2004

Travoltalla alkaa olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus, että miehen nimi on tae huonosta keskinkertaisuudesta. Mies taidetaankin nykyään palkata B-elokuviin houkuttelemaan nimellään katsojia. Ymmärrän kyllä että miehenkin on elantonsa ansaittava, mutta se ei vähennä minun pettymystäni lainkaan.

Travolta on Howard Saint, kylmä ja häikäilemätön businessmies, jonka poika saa surmansa poliisioperaation aikana. Saint syyttää tapauksesta agentti Frank Castlea ja määrää Castlen perheen tapettavaksi. Castle ei ota tätä tapahtumaa kevyesti ja lähtee rankaisemaan Saintia. Hän ei ole kostaja, hän on tuomari. Yeah right…

Hoh hoijakkaa. Alku vaikutti vielä ihan mukiinmenevältä toimintaleffalta, mutta viimeinen puolituntinen (joita oli muuten turhan monta) pilasi leffan täysin. Kaksi pistettä tulee alkupuoliskon kolmen ja loppupuoliskon yhden pojon keskiarvosta. Tykissähän ei nollia jaeta. Travoltan rooli oli ihan täytekamaa. Mies on varsin pienessä roolissa ja vetää senkin puolivillaisesti.

Pääosan Thomas Jane, joka ainakin minulle on uusi tuttavuus elokuvamaailmassa, on kuin ilmetty Christopher Lambertin ja Beverly Hills Kyttä -filmin Sergen sekoitus. Miettikääpä sitä, ei välttämättä ollenkaan hyvä asia. Näytellä mies ei ainakaan osaa. Jättäkää hyvät ihmiset tämä filmi hyllyyn pölyyntymään, ei juuri ole katsomisen arvoinen.

Arvosteltu: 25.01.2005