Hyvän mielen elokuva koko perheen katseltavaksi.

6.4.2007 11:42

Alkuperäinen nimi:Mr. Bean's Holiday
Valmistusvuosi:2007

Niitä joita ei ensimmäinen Bean elokuva (1997) miellyttänyt tuskin pitää tästäkään. Minulle tämä pätkis kelpasi varsin hyvin. Ohjaaja on kunnostautunut monilla hillittömillä tv-komedioilla kuten Little brittain, Fast show, League of gentlemen ja Hale +Pace. Käsikirjoittajana häärii alan mestareihin lukeutuva Richard Curtis, jonka kynästä on lähtenyt mm. Rakkautta vain, Notting hill ja Bridget jones. Mukana kirjoituksessa ovat myös näyttelijät Simon McBurney sekä Hamish McColl. Elokuvan tuotantoyhtiö oli laatufilmestä tuttu Working title (United 93, Meduusan isku) sekä filmimaailman kuningas Universal (E.T, Johnny English).

Mr.Bean (Atkinson) voittaa kirkon arpajaisissa matkan Ranskaan sekä videokameran jota hän ahkerasti käyttääkin. Beanin unelma on päästä Cannesiin ja Oih-aurinkorannalle. Juna-asemalla Bean aiheuttaa selkkauksen, jonka myötä pojan (Baldry) isä (Roden) jää junaasemalle. Poika ja Bean ovatkin pian jo voittamaton kaksikko ja heidän unelmansa rannalle pääsemiseen toteutuu yksi katastrofi kerrallaan. Matkalla tavataan roskaruokaa ahmiva hienostotarjoilija, tylsä taideohjaaja sekä aloitteleva näyttelijätär.

Hyvän mielen elokuva koko perheen katseltavaksi.

nimimerkki: norman bates

Arvosteltu: 06.04.2007