Hyvää viihdettä ja läppää sekä vauhdikasta toimintaa.

22.3.2003 10:39

Alkuperäinen nimi:Tango & Cash
Valmistusvuosi:1989

Sylvester Stallone on Ray Tango, Los Angelesin ehkä paras poliisi. Kurt Russel on Gabriel Cash, toinen Los Angelesin poliisi, joka on myös omasta mielestään paras. Yksi rosvo on saanut tarpeekseen heistä ja tahtoo järjestää heidät telkien taakse. Eräänä päivänä Tango ja Cash tapaavat sattumalta toisensa ja joutuvat saman tien kuseen. Heidät on lavastettu syylisiksi murhaan. He karkaavat vankilasta ja sitten on tullut aika kostaa.

Viime kerralla kun vuokrasin Syltyn leffan, niin silloin oli kyseessä suuri pettymys. Onneksi tällä kertaa kävi toisin. Tango & Cash on normaalia rennompi ja hauskempi Syltyn leffa. Kyllähän tällaisia kinastelevista kyttäkaksikoista kertovia leffoja on nähty vaikka kuinka paljon, mutta silti tämä jaksaa kiinnostaa. Sylvester Stallone ja Kurt Russel sopivat hyvin kyttäpariksi.

En itse pidä paljon Syltystä, mutta onhan hänellä ollut muutama hyväkin leffa. Sen sijaan Kurt Russel on kova toiminnan mies ja ainakin minusta hyvä näyttelijä.

Tango & Cash ei ole yhtä merkittävä teos kuin Syltyn parhaat Rocky ja Rambo, mutta hyvää viihdettä ja läppää sekä vauhdikasta toimintaa. Tätä voisi oikeastaan sanoa yhdeksi Syltyn parhaimmaksi leffaksi. Tämä on loistava valinta jos etsit hauskaa ja viihdyttävää leffaa.

Arvosteltu: 22.03.2003