Hyvä tarina, jota siivittävät kohtalaiset näyttelijät ja loistava musiikki.

23.3.2005 21:44

Alkuperäinen nimi:The Mighty Quinn
Valmistusvuosi:1989

Xavier Quinn (Denzel Washington) on Karibialla toimiva poliisipäällikkö, joka saa esimiehiltä kuraa niskaan ja kotona odottaa nalkuttava vaimo. Quinn saa pian tutkittavakseen murhan, jonka tekijäksi epäilleen hänen lapsuudenystäväänsä pikkurikollista Maubeeta (Robert Townsend). Quinnin mielestä kaikki ei ole siltä miltä näyttää ja hän onkin oikeassa. Mutta siitähän ei tunnetusti hyvää seuraa kun Quinn ottaa ohjat omiin käsiinsä esimiesten käskyistä huolimatta.

Mighty Quinn on perinteinen rikosjännäri, joka ei luota räjähtävään toimintaan vaan tunnelmaan, jossa on hyvin onnistuttu. Myös leffaan sopiva reggae-musiikki soi taustalla asiaankuuluvasti ja taustalla loistavat myös upeat Karibian maisemat. Mustien oma Miami Vice? Ehkä. Onhan kyseessä asiansa ajava kyttäleffa, joskin kliseinen mutta toimiva. Käsikirjoitus on sopivan mutkikas kaikkine murhaaja-arvailuineen ja henkilögalleriakin on sopivan kokoinen. On poliisin nalkuttava vaimo, käärmeiden kanssa asuva Voodoo-noita ja saarelle saapuva epäillyttävä kaupunkilainen.

Kyseessä on siis mukavan letkeä rikosjännäri, jonka katsoo mielellään. Aivoja ei kannata heittää narikkaan sillä niitä tarvitaan leffan aikana, sillä itse actionia leffassa ei paljoa nähdä. Hyvä tarina, jota siivittävät kohtalaiset näyttelijät ja loistava musiikki. Suositellaan kaikille kasarileffojen ystäville.

nimimerkki: Mask

Arvosteltu: 23.03.2005