Huumoria, jännitystä ja jopa kauhuakin.

21.6.2004 19:56

Alkuperäinen nimi:Little Shop of Horrors
Valmistusvuosi:1986

Frank Ozin (Bowfinger, Entäs Bob?) ohjaama Pieni kauhukauppa on helmi. Se on hauska, jännittävä ja täynnä mahtavia roolisuorituksia. Lisäksi se on musikaali, jonka laulut ovat aivan oma lukunsa.

Elokuva kertoo nuorukaisesta, joka on töissä kukkakaupassa. Eräänä päivänä hän löytää kasvin, joka ei pidäkkään mullasta vaan verestä. Aluksi nuorukainen ruokkii kasvia verellään, mutta pian se ei enää riitä vaan täytyy hommata ihmislihaa. Rick Moranis on tekee elämänsä roolisuorituksen reppanana päähenkilönä. Myös Ellen Greene tekee hyvän roolityön naispääosassa. Steve Martin taas on mainio sekopäänä hammaslääkärinä. Sivuosissa mukana mm. john Candy, James Belushi ja Bill Murray joista viimeksi mainittu tekee superhauskan roolisuorituksen.

Elokuva on musikaali ja onnistuu tällä saralla hyvin. Laulut ovat suurimmaksi osaksi loistavia ja Rick Moraniksella on oikeasti hyvä lauluääni. Pieni kauhukauppa on uusintaversio 60-luvun kulttiklassikosta (jossa näytteli Jack Nicholson), mutta tämä 80-luvun versio on paljon parempi. Olin unohtaa kokonaan elokuvasta yhden tärkeän hahmon eli itse lihansyöjäkasvin jonka äänenä toimii erinomainen Levi Stubbs.

Pieni kauhukauppa oli paljon parempi kuin muistin. Itse asiassa se oli mahtava. Sen parissa viihtyy puolitoista tuntia helposti. Elokuvassa ei ole juuri tylsiä kohtia ja muutenkin meno on loistavaa. Suosittelen elokuvaa kaikille, koska siinä on huumoria, jännitystä ja jopa kauhuakin.

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 21.06.2004