Huumori kukkii eikä vertakaan puutu.

10.5.2003 08:53

Alkuperäinen nimi:Cannibal! The Musical
Valmistusvuosi:1996

On vuosi 1873. Alfred Packer ja hänen uskollinen hevosensa Liane lähtevät johdattamaan pientä kullankaivajajoukkoa kohti Coloradoa. Matkalla kesken kaiken Liane katoaa ja Alfred lähtee joukkoineen tätä etsimään ja lopulta he eksyvät.

Matkalla he tapaavat mm. turkismetsästäjiä, japanilaisia ”wannabeintiaaneja” ja kykloopin. Elokuva perustuu ”tositapahtumiin” ja sen kertojana toimii Packer itse, joka kertoo tarinaa kauniille toimittajalle, Polly Pryelle.

Trey Parkerin kannibaalimusikaali on varmasti lajissaan ensimmäinen ja paras tuotos. Huumori kukkii eikä vertakaan puutu. Näyttelijätyö on loistavaa ja etnekin Trey Parker, Matt Stone, Dian Bachar ja Ian Hardin tekevät loistavaa työtä. Budjetti oli naurettavat 75 000$, mutta ne ovat riittäneet erinomaisesti tämän elokuvan lavastuksiin ja tehosteisiin. Trey Parker ja Matt Stone (”South park”, ”Sekopallo”) ovat loistavia jätkiä ja tämäkään elokuva ei ollut pettymys.

Cannibal! The musical on loistava elokuva. Sen ainoa vika on yksi aika tylsä laulu, mutta se ei haittaa sillä muut laulut, näyttelijätyö ja ohjaus ovat täyttä rautaa. En uskonut aluksi elokuvan olevan näin hyvä sillä elokuvan levittäjä on Troma ja Troma elokuvat ovat yleensä aika sairaita ja huonoja, mutta tämä ei ole sairas eikä huono. Tämä on loistava. Cannibal! The musical on ehkä jopa seuraava Rocky Horror Picture Show. Mistä sitä ikinä tietää.

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 10.05.2003