Huumori ja roolisuoritukset ovat kohdallaan.

28.5.2008 19:56

Frank Beardsley [Dennis Quaid ] on amiraali ja kahdeksanlapsisen perheen isä. Frank jäi muutamaa vuotta aikasemmin leskeksi, mutta armeijan järjestys ja kuri on näkyvissä kotona ja lapsissa. Helen North [Rene Russo] on kymmenlapsisen perheen äiti (neljä omaa ja kuusi adoptoitu). Helen on muotisuunnittelija ja kotona on kaaos koko ajan. Frank ja Helen ovat vanhoja luokkatovereita ja luokkakokouksessa vanha lempi roihahtaa ja Frank kosii Heleniä.
Helen suostuu ja siitä syntyy kaaos, lapset eivät tule toimeen toistensa kanssa ja juonivat vanhempiaan vastaan. Lopussa kuitenkin käy onnellisesti.

Leffa on hieman sekava, mutta huumori ja roolisuoritukset ovat kohdallaan. Juoni on ehkä liiankin ennalta arvattava, katsoja tietää aina mitä tapahtuu hetken päästä. Itse pidin elokuvasta kovasti, mutta jotenkin se oli ehkä liian lapsenmielinen makuuni. Lapsien nimissä meni sekasin ja aina ei tiennyt kumman he olivat. Elokuvaa piristetään kovasti possulla, joka on kommelluksessa mukana. Elokuva on suunnattu lapsiperheille ja on hyvää viihdettä koko perheelle!

Vielä muutama sananen. Leffa osaa olla huvittava, mutta myös liikuttava joissain kohin. Kukin voi kuvitella kun kaksi täysin erilaista perhettä yhdistyy yhdeksi valtavaksi. Helenin katraalla ei ole oikeastaan rajoja ja Frankin poppoolla niitä on ehkä liikaakin. Frank ja Helen ovat niin erilaisia, ja se on hyvin liikuttavaa kuinka he yrittävät saada lapset pitämään toisistaan. Suosittelen leffaa ”lauantai illan perheleffaksi” ripaus ymmärrystä mukaan ja hyvä tulee.

Arvosteltu: 28.05.2008