Hieno ja viihdyttävä leffakokemus, joka kaikkien kauhufanien on pakko nähdä.

25.7.2004 13:15

Alkuperäinen nimi:Stephen King's It
Valmistusvuosi:1990

Ensinnäkin: mahtava elokuva jossa on hel-ve-tin surkea loppu. Leffa on kokonaisuudessaan niin loistava että ei tuosta idioottimaisesta loppuratkaisusta viitsi paljoa rokottaa. Juoni on jo pariin kertaan alemmissa arvosteluissa kerrottu eli en rupea sitä jauhamaan.

Ostin Se:n Anttilasta ja sen päälle oli kasattu valtavasti paineita, sillä en ollut kuullut elokuvasta muuta kuin hyvää. DVD on kaksiosainen kuten joskus TV:ssä näytetty ”mini-sarja”, jota en itse katsonut. Kuvittelin elokuvan ensimmäisen puoliskon katsottuani toista puolta tylsäksi säätämiseksi sillä lasten osuus oli suunnilleen täydellistä. Mutta mitä vielä: toinen puolisko tuotti ainakin minulle paljon enemmän ylimääräisiä sydämen lyöntejä kuin ensimmäinen ja hyvä niin. Eipä ainakaan pääse ikävystymään. Jossain kohdassa elokuvaa tuli sellainen tunne että Pennywisen temput muistuttivat todella Freddy Kruegerin toilailuja. Lisää jatko-osia niin elokuvasta ja Pennywisestä olisi tullut samanlainen legenda kauhuleffojen keskuudessa kuin Freddystä, Jason Voorheesistä tai Michael Myersistä? No ei, sehän olisi vain pilannut koko elokuvan.

Hieno ja viihdyttävä leffakokemus, joka kaikkien kauhufanien on pakko nähdä joskus elämänsä aikana. Pieni miinus tulee typerästä loppuratkaisusta jota on pakko päästä vielä näin lopuksi haukkumaan.

nimimerkki: Tubbu

Arvosteltu: 25.07.2004