Hervottoman hauska musta komedia jossa kaikki voi tosiaan mennä pieleen.

1.12.2003 16:55

Elokuvantekijäporukka saapuu pikkukaupunkiin filmaamaan 1800 luvulle sijoittuvaa draamapläjäystä. Mukana on huono-onninen ohjaaja, rahanahne tuottaja joka sattuu olemaan ohjaajan ystävä, palvottu tähtinäyttelijä joka pitää pedofiliaa harrastuksena, uskoon tuleva kuvankaunis blonditähti joka kieltäytyy esiintymästä alastonkohtauksessa ilman kahdeksansadantuhannen dollarin erityiskorvausta, epävarma käsikirjoittaja, kiivasluontoinen ulkomaalainen kuvaaja ja sekalainen joukko toinen toistaan hauskempia paikallisia. Aluksi kaikki näyttää menevän ihan hyvin, mutta kaikki putoaakin yhtäkkiä (yllätys) käsille, ja sotku on valmis.

Todella positiivinen yllätys! En minä nyt huonoa leffaa odottanut, mutta sellaista keskivertokomediaa jonka voi hihitellä läpi lauantaiyönä. Mutta ei. Tienristeyksessä on hervottoman hauska musta komedia jossa kaikki voi tosiaan mennä pieleen. Sen käsikirjoitus hipoo täydellisyyttä ja ohjauskin toimii. Näyttelijöissäkään ei ole valittamista. Kaikki siis kohdallaan.

Mukavan itseironinen hollywoodsatiiri mielenkiintoisesta aiheesta. Suosittelen ehdottomasti, todella hyvä komedia!

Arvosteltu: 01.12.2003