Filmi kuuluu piirrettyjen parhaimmistoon.

8.2.2004 21:20

Jälleen kerran lätynpyörittimeen eksyi piirretty, eikä lähimaillakaan ollut varsinaiseen kohdeikäryhmään kuuluvaa katsojaa. Liekö jäänyt aikoinaan parhaat piirretyt näkemättä, mutta nythän tilannetta on hyvä korjata.

Simba on leijonanpentu, joka syntyy eläinkunnan kuninkaan, Mufasa-leijonan pojaksi. Kuninkaan veli Scar ei kuitenkaan ole kovin tyytyväinen jälkeläisen syntymästä, koska tämä tarkoittaa että Scarista itsestään ei koskaan tule kuningasta.

Kesken normaalien leikkien pahaa-aavistamaton Simba joutuu Mufasan ja Scarin välisen valtataistelun pelinappulaksi. Valtataistelulla on kohtalokkaat seuraukset, ja Simba pakenee laumasta. Kun paluu laumaan tulee ajankohtaiseksi Simba huomaa monen asian muuttuneen.

Jälleen kerran Disneyn porukka on saanut kasaan hyvän ja viihdyttävän elokuvan, itse asiassa sanoisin että filmi kuuluu piirrettyjen parhaimmistoon. Hahmot eivät jää liian pinnallisiksi, kuten monissa piirretyissä olen huomannut käyneen. Lisäksi elokuvan tapahtumat ainakin tässä katsojassa herätti aitoja tunteita hahmojen puolesta. Hyvää sunnuntaiviihdettä, nyt myös aikuisille.

Arvosteltu: 08.02.2004