Ferrellin ensimmäinen elokuva sitten Saturday Night Livestä poisjäämisen. Jättää kovin vaisun kuvan hörhöilystä.

14.7.2005 19:32

Alkuperäinen nimi:Old School
Valmistusvuosi:2003

Miehethän eivät tunnetusti aikuistu koskaan. Ja kun vauhdissa Old School -komediassa on miestrio Will Ferrell (SNL, Bileet Roxburyssa), Luke Wilson (Miesjahti, Blondin kosto) & Vince Vaughn, niin lapsellisuutta ei tosiaankaan puutu. Huumoria puolestaan puuttuu aivan liikaa.

Old School kertoo keski-ikäistyvistä jätkistä, jotka erinäisten kriisien jälkeen päätyvät bilettämään Kampukselle. Ikä ei paljoa vaa’assa paina, kun lähes satavuotiaskin jäsen kelpuutetaan ”poikain” iloiseen joukkoon. Tämän jälkeen itse tarina on hyvä unohtaa kaljahanojen kuiskinnan ja halpojen vitsien alle.

Leffa on keskivertohauskan Ferrellin ensimmäinen elokuva sitten Saturday Night Livestä poisjäämisen. Kovin lennokasta kuvaa hupiveikko ei (vielä) itsestään anna, vaikka kirmaakin yksin joukkoviuhahduksessa ja nukuttaa itsensä tainnutuspistoolilla.

”Vanha koulu” jättää kovin vaisun kuvan hörhöilystä, ja ainakin allekirjoittanutta alkoi väsyttää nopeasti. Sivurooleissa American Pien Stiflerkin eli Sean William Scott on täysin ulapalla. Elisha Cuthbertin pieni, mutta makoisa, rooli lämmittää mieltä kaiken turtumuksen keskellä.

Arvosteltu: 14.07.2005