Erinomaisesti onnistut zompileffa. Se on samaan aikaan äärimmäisen pelottava, sekä ajatuksia herättävä.

18.6.2004 18:15

Alkuperäinen nimi:28 Days Later
Valmistusvuosi:2002

Aluksi täytyy ilmoittaa että tämä kauhupläjäys ei todellakaan sovellu heikkohermoisille. 28 päivää myöhemmin on äärimmäisen pelottava elokuva. Tunnelmaan ollaan panostettu!

Porukka eläinaktivisteja murtautuu laboratorioon tarkoituksena päästää vapaaksi paikan eläimet. Aktivistit vapauttavat simpanssit, josta ei seuraa hyvää… Tämän jälkeen siirrytään sairaalaan, jossa Jim(Cillian Murphy) herää ja huomaa hoitajien kadonneen täysin. Sairaalassa vallitsee täydellinen hiljaisuus. Jim päättää lähtee sairaalasta kävelemään ja havaitsee kaupungissa vallitsevan täydellinen sekasorto. Jim kuitenkin tapaa ihmetellessään kaupunkia kaksi ihmistä, jotka kertovat Jimille mitä kummaa kaupungissa on tapahtunut…

28 päivää myöhemmin on erinomaisesti onnistut zompileffa. Se on samaan aikaan äärimmäisen pelottava, sekä ajatuksia herättävä. Näyttelijät olivat minulle outoja, mutta jokainen näyttelijä näyttelee kiitettävästi. Elokuva sisältää runsaasti oikeasti pelottavia kohtauksia. Itse vapisin pelosta elokuvan aikana useaan otteeseen.

Ohjaaja Danny Boyle saa aikaan useita erittäin ahdistavia kohtauksia omaperäisillä kuvakulmillaan. Viirukseen sairastuneet ovat myös iljettävän pelottavasti toteutettuja. Zombiet ovat oikeasti todella pelottavan näköisiä! Suosittelen tätä elokuvaa jokaiselle kauhun ystävälle.

nimimerkki: Jakke 29

Arvosteltu: 18.06.2004