Ennemmin haastaisin riitaa Mike Tysonin kanssa kuin katsoisin leffan uudestaan.

2.4.2006 19:44

Alkuperäinen nimi:The Wash
Valmistusvuosi:2001

Joskus 1980- ja 90-lukujen taitteessa amerikkalaisen rapin suurimmat nimet, kuten Ice Cube ja Ice T huomasivat tavan, jolla saa lisää rahaa – he rupesivat näyttelemään. No, Ice Cube veti hyvän roolin John Singeltonin Boyz N the Hoodissa, mutta muut roolit ovatkin sitten olleet aivan surkeita.

The Wash – typerästi suomennettu Mä ja mun pomo – rahastaa pelkillä suurilla nimillä. Dr. Dre ja Snoop Dogg, aikuiset äijät koheltavat, vetävät pilveä ja käyttäytyvät muutenkin kuin 15-vuotiaat pojanklopit, jotka yrittävät olla cooleja. Siinäpä leffa pähkinänkuoressa. Mistään juonesta ei ole puhettakaan. Tai no, jos laskee sekoilun juoneksi, niin sitten se on eri asia. Koko leffa on varsin laiskanpuoleisesti ”ohjattu”. Mitäpä muutakaan voi odottaa D.J. Poohilta, joka on vääntänyt pelkkää kuraa ”uransa” aikana.

En ole mikään rapin suurkuluttaja, tai tarkemmin ottaen vihaan sitä, mutta vaikka siitä pitäisinkin, todennäköisesti tätä leffaa vihaisin silti.

Jos nyt pistetään pari sanaa ”juonesta”: Sean (Dre) huomaa häätöilmoituksen ovessaan. Hän rupeaa hommiin paikallisessa autopesulassa, jossa hänen kaverinsa Dee Loc (Snoopy) on myös töissä. Äkkiä Seanista tulee pesulan pamppu, ja kohellus lisääntyy.

Mitään positiivista minun on leffasta vaikea keksiä. Näyttely on surkeaa, ohjaus laiskaa ja mikään muukaan ei tomi. Jos pidät rapista ja haluat nähdä aikuisia miehiä koheltamassa lökäpöksyissään säälittävän näköisenä, niin katso pois. Muut, tehkää palvelus itsellenne ja yhteiskunnalle: kiertäkää tämä sontaläjä kaukaa. Ennemmin haastaisin riitaa Mike Tysonin kanssa kuin katsoisin leffan uudestaan.

nimimerkki: The Wolf

Arvosteltu: 02.04.2006