Elokuva on täysi kymppi kaikille jotka vähänkin pitävät kauhuelokuvista.

7.7.2004 11:31

Alkuperäinen nimi:Book of Shadows: Blair Witch 2
Valmistusvuosi:2000

Näin aluksikin sanottakoon että elokuva on yksi niistä harvoista yksilöistä joissa jatko-osa on parempi kuin ensimmäinen osa – ja tässä tapauksessa se on selvästi parempi. Trailerin katsottuani olin todellakin positiivisesti yllättynyt elokuvasta sillä traileri ei vakuuttanut minua lainkaan. Tästä huolimatta päätin vuokrata leffan, pistin sen soittimeen ja eikun katsomaan mitä tuleman pitää!

Juonta ei voi ainakaan omasta mielestäni sanoa kovinkaan kliseiseksi. Jeffrey Patterson (Jeff Donovan) päättää tehdä rahaa perustamalla kiertueen jolla tutustutaan Blairin legendaariseen metsään. Joukkioon – joka on varsin sekalainen – kuuluu rokkimimmi, noitauskoinen sekä noidista ja noitailmiöistä kirjaa tekevä pariskunta. Joukko leiriytyy metsässä oleviin raunioihin ja virittää videokamerat kuvaamaan kaiken normaalista poikkeavan. Yön jälkeen alkaa kuitenkin tapahtua kummia. Oudot muistinmenetykset, salaperäiset symbolit ja korvessa tapahtuva verityö uhkaavat ajaa seurueen hulluuden partaalle. Tästä alkaa joukon painajaismainen ja katsojaa piinaava epätoivoinen selviytymistarina.

Näyttelijät olivat Jeff Donovania lukuun ottamatta minulle täysin vieraita eikä ohjaajankaan nimi minulle pahemmin mitään sanonut, joten ehkä juuri näyttelijäkaartin loistava työ sekä ohjaaja Joe Berlingerin ohjaus yllättivät minut lähes täydellisesti. Berlinger säilyttää jännityksen aina elokuvan loppuun saakka ja erityisesti videokamera-kuvaukset sekä rokkaripimu Kim Diamondin (Kim Director) kylällä käynnit ja siellä tapahtuvat merkillisyydet saavat katsojan tärisemään pelosta.

Elokuva on täysi kymppi kaikille jotka vähänkin pitävät kauhuelokuvista ja suosittelen kaikille sen ostoa tai vuokrausta.

nimimerkki: Tubbu

Arvosteltu: 07.07.2004