Ei alapäähuumoria eikä parodiapätkiä muista leffoista, mutta silti on hauskaa.

2.1.2003 01:59

Alkuperäinen nimi:Joe Somebody
Valmistusvuosi:2001

Hauska heppu Tim Allen tunnetaan ainakin Suomessa parhaiten Koti kuntoon TV-sarjasta. Olen nähnyt hepun tähdittämänä tasan yhden hyvän leffan ja se on Galaxy Quest. Lisäksihän heppu on tietty antanut äänensä Buzz Lightyear of Star Commanderille Toy Story-pläjäyksiin, mutta sitä en lähde laskemaan ihan näyttelijän meriiteiksi. Ainakaan ennakkoasetelmat eivät puhuneet tässä tapauksessa minkään mahtipätkän puolesta.

Jenkkiläisen mittakaavan PK-yrityksessä AV-heppuna työskentelevä Joe on mister nowbody. Eronnut äijä tekee töikseen firman sisäisiä yritysvideoita ja hoitelee vuoroin exänsä kanssa tytärtään. Eräänä päivänä Joe haalaa lapsensa töihin tutustumaan iskän työpaikkaan. Firman parkkiksella sattuu yllättävä välikohtaus. Joen parkkipaikka viedään ja sen seurauksenahan tulee sanaharkka ja heppu saa luuvitosta otsikkoon tyttärensä töllistellessä autosta. Ensin Joe masentuu, mutta sitten vaan karatetunneille ja hirveä uho päälle uusintaottelusta. Joesta tulee kerralla somebody ja törmääpä hän mukavaan naiseenkin.

Komediallinen draama kuvaa tilanteita joihin moni normaali töissäkäyvä miespolo voi samaistua jollain tasolla. Kevyemmän puoleinen pläjäys ilostutti suuresti hauskalla huumorillaan ja reipasta romantiikkaakin on tungettu mukaan. Hieno juttu, ei alapäähuumoria eikä parodiapätkiä muista leffoista, mutta ”silti” on hauskaa. Kuinka tämä on mahdollista? Kyllä se on.

Arvosteltu: 02.01.2003