Edelleen Chevy Chasen paras elokuva…

19.1.2003 18:45

Alkuperäinen nimi:Fletch
Valmistusvuosi:1985

Eriniomainen komedia 80-luvulta. Edelleen Chevy Chasen paras elokuva, Mitäs me vakoojien ja Tyttö joka tiesi liikaa, lisäksi. Elokuvan aikana saa nauraa niin paljon, että oikein vedet tulevat silmiin.

Juoni: Fletch on toimittaja joka on rannalla pukeutuneena pummiksi, kun eräs nuori mies vie hänet kotiinsa ja ehdottaa Fletchille että:” Jos tapat minut, saat 10.000dollaria”. Ja sitten mies selittää, että hänellä on sypä ja sillee. Utelias mies kun Fletch on, hän päättää selvittää mistä todella on kyse. Ja jossain vaiheessa elokuvaa matkaan tarttuu myös elokuvan naispääosa.

Se juonesta, sillä Fletchhän tuli aikoinaan tunnetuksi siitä, että hän naamioitui milloin pummiksi ja milloin rullaluistelevaksi guruksi. Nimeni on Fletch sai ainakin yhden jatko-osan joka myös on ihan hauska, nimittäin Fletch -hän elää, jonka kanteen on matkittu ovelasti Tuulen viemää elokuvan kantta.

Plussaa saa myös se, että Nimeni on Fletch ei ole järin väkivaltainen, mutta kyllä sieltä aina jotain väkivaltaista löytyy. Ja onhan elokuvassa myös jännitystä ja tietenkin huumoria. Elokuvassa nähdään yhdessä sivuosassa myös Renny Harlinin entinen vaimo, näyttelijätär Geena Davis.

80-luvulla ei tehty kuin paria mainitsemisen arvoista komediaa kuten esim. Nimeni on Fletch, Kala nimeltä Wanda, Mitäs me vakoojat, Alaston ase1&2… Mutta silti Nimeni on Fletch päihittää melkein kaikki noista. Se että pitääkö elokuvasta on ihan maku kysymys, mutta jos pidät hyvästä komediasta osta tai vuokraa Nimeni on Fletch HETI. Et kadu. Kannattaa myös tutustua myös elokuvan jatko-osaan.

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 19.01.2003