Clint hoitaa roolinsa (kuten aina) vahvalla karismalla.

14.5.2005 18:35

Alkuperäinen nimi:Honkytonk Man
Valmistusvuosi:1982

Red Stovall (Clint Eastwood) on kantrilaulaja, joka haaveilee kuuluisuudesta. Kerran hän eksyy perskänneissä autolla siskonsa maatilalle. Hänellä on mukanaan kirje, jossa on kutsu Grand Ole Opryn legendaarisille lavoille. Hänen pitäisi vain päästä koe-esiintymisiin. Mukaan lähtee siskonpoika Whit (Kyle Eastwood) varmistamaan että Red pääsee ehjänä perille.

Tähän mennessä olen nähnyt vain kaksi oikeasti huonoa Clintin leffaa. Firefox ja Tightrope. Ei niistä sitten sen enempää. Honkytonk manilta en odottanut muuta kuin keskivertoa 3 tähden pläjäystä. Olin väärässä. Honkytonk man on lämminhenkinen Draama-komedia musiikilla höystettynä. Elokuva on seikkailu Grand Ole Opryyn. Matkan aikana tapahtuu kaikenlaista. Esim. Joudutaan vankilaan, käydään ilotalossa ja otetaan ”hieman” hurahtanut tyttö Marleen ”Moonlight” mukaan matkalle. Muutenkin elokuvassa on paljon hauskoja tilanteita.

Clint hoitaa roolinsa (kuten aina) vahvalla karismalla eikä Kyle Eastwood (Clintin poika) ole hullumpi Whittin roolissa. Vaikka elokuvassa on komediaa on se silti hieman surullinen. Turha silti odottaa mitään nenäliinojen kostuttajaa, sitä varten on Casablanca, joka on myös mahtava elokuva. Pituuskin on juuri ja juuri sopiva. Ei liian lyhyt tai liian pitkä. Elokuva sijoittuu 30-luvulle jolloin Amerikassa oli lama-aika.

Suosittelen Clint faneille ja muille lämminhenkisistä draama-komedia elokuvista kiinnostuneille. 3,5 leffasta ja puolikas pojo Clintistä.

nimimerkki: Scarface

Arvosteltu: 14.05.2005