C-Gal muusaa lihaa #73194…

12.5.2016 18:50

Alkuperäinen nimi:Born to Raise Hell
Valmistusvuosi:2010

Tehosekoittimeen kaadetaan aivan liian ”taiteellisia” tyylivalintoja rakastava ohjaaja, liikatäysi aikido-makkara Steven Seagal ja edellä mainittuja elemettejä aasinsiltaava käsikirjoitus on luettu suuren kaliiberin omaavalla käsiaseella. Monta kertaa siis, mutta meininkiä on onneksi saatu mukaan.

Interpolin Samuels (C-Gal) jahtaa Itä-Euroopassa olevia gangstereita ja luonnollisesti ei säästele rankkojen otteiden suhteen. Dimitri (Dan Badarau) on se vanhanaikainen roisto ja Costel (Darren Shahlavi) on se retkumaisempi roisto. Luvassa on siis rytinää ja täydellisen tarpeetonta juonikehittelyä.

C-Gal on tehnyt tämän samaisen roolin jo vuodesta 1988 ja jälleen kerran ukko työllistää ortopedian erikoislääkäreitä urakalla. Hyvä niin, sillä vähimmän vastuksen tie ei ole opettanut ukkoa kovinkaan draamallisesti kiinnostavaksi. Dan Badarau puhuu maailman kliseisimmällä aksentilla ja Darren Shahlavi on itse asiassa parodiaksi kelpaavan räikeästi ilkeä kovanaama.

C-Galin työteliäisyys ansaitsee pisteet, mutta sellaisella tahdilla mukaan väistämättä tulee vähemmän hyviä tuloksia. Nyt käsitelty pätkä on sitä C-Galin liukuhihnamassaa mistä ei löydä mitään todella omalaatuista tai mieleenjäävää seikkaa. Aivan liikaa ”juonta” ja liian vähän rentouttavaa [I]shiatsu[/I]-hierontaa ja kukaan ei katso C-Galin leffoja juonen takia.

Arvosteltu: 12.05.2016