Blade-kopio, jonka tekemisessä ei olla kovin hyvin onnistuttu.

29.3.2004 10:39

Alkuperäinen nimi:Underworld
Valmistusvuosi:2003

Vampyyreja, vuosisataisia unia, ihmissusia ja hopealuoteja. Siinä suurin osa aineksista, joistä tämänkertainen fantasiaelokuva koostuu.

Vampyyrit ja ihmissudet taistelevat maailman herruudesta. Valta on hienoisesti tähän asti ollut vampyyreilla mutta tilanne on muuttumassa. Ihmissudet ovat löytäneet henkilön, joka on ihmissusi, mutta omaa myös vampyyrien ominaisuuksia tehden tästä lähes voittamattoman sotilaan verenroiskeiseen taisteluun. Ongelmana on vain se, että tämä henkilö itse ei ole sen enempää tietoinen olemuksestaan kuin kiinnostunut kahden satuhahmorodun taistelusta.

Eräs nätti vampyyrityttö on ihastunut tähän vampyyri-ihmissuteen ja haluaa pelastaa tämän synkältä kohtaloltaan. Onnistumisen tiellä ovat tietenkin ihmissudet ja vastustusta tuntuu löytyvän omistakin piireistä, koska tyttö ei aina suostu noudattamaan sääntöjä.

Elokuvan tapahtumat sijoittuvat nimensä mukaisesti synkkään maailmaan ja ympäristö auttaakin luomaan jännittävähköä tunnelmaa. Valitettavasti moni muu asia ei puhukaan elokuvan puolesta. Minulle jäi sellainen mielikuva, että sekä kirjoittajilla että ohjaajalla on ollut Blade mielessä kun tätä elokuvaa on tehty. Onko se sitten hyvä vai huono asia, onkin katojan silmissä. Minun silmissäni se on huono. Kyllähän tämän katsoo jos ei muuta tekemistä keksi.

Arvosteltu: 29.03.2004