Aika keskinkertainen toimintaelokuva, joka kuitenkin kestää sen yhden kuuluisan katselukerran.

3.7.2005 17:03

Alkuperäinen nimi:A Force of One
Valmistusvuosi:1979

USA:n poliisin huumeosasto on päässyt iskemään kultasuoneen. Työn alla on niin suuri juttu että rikolliset ovat palkanneet palkkatappajan päästämään niitä poliiseja päiviltä jotka ovat olleet liian lähellä totuutta. Palkkatappaja käyttää tappokeinoinaan karatetaitojaan ja valitettavasti poliiseille ei ole opetettu lähitaistelukikkoja. Apuun pyydetään karate-ekspertti Matt Logan (Chuck Norris), jolle tehtävä käy pian hyvinkin henkilökohtaiseksi.

Koska olen aina pitänyt Chuck Norrisin leffoista niin päätin poimia erään kaupan alekorista herran varhaistuotantoon kuuluvan Yhden miehen armeijan, joka on puhdas karate-elokuva 1970-luvulta. Ihan sujuvaa menoahan tämä on mutta valitettavasti leffa tarjoaa liian vähän Norrista ja liian vähän toimintaa verrattuna hieman paikoillaan junnaavan tarinaan. Onneksi elokuva sisältää loistavan lopputaistelun ja joitakin hyviä potkuja joten kyllä katsojalle jotain jää käteen.

Mitäpä tästä muuta sanomaan että katso jos tämäntyyliset leffat kiinnostavat tai olet Chuck Norris-fani. Norrisin parhaimmistoon tämä ei kuitenkaan kipua vaan miehen parhaimmistoa edustavatkin kultaisen 1980-luvun pätkät. Loppujenlopuksi aika keskinkertainen toimintaelokuva, joka kuitenkin kestää sen yhden kuuluisan katselukerran.

nimimerkki: Mask

Arvosteltu: 03.07.2005