Äijämäistä toimintaa, ja konetuliaseet saavat laulaa oikein sydämmensä kyllyydestä.

17.8.2008 15:09

Alkuperäinen nimi:Rambo
Valmistusvuosi:2008

Pitihän se Stallonen vielä vääntää legendaarisesta Rambo-sarjastakin neljäs osa. Kyllä jätkä jaksaa vielä kuusikymppisenäkin heilua niin kameran edessä kuin takanakin. Hänhän nimittäin tuotti, ohjasi ja käsikirjoitti itse elokuvan. Kyllähän siitä jonkunlaista jälkeä syntyikin.

John Rambo on entinen Vietnamin huippusoturi, joka viettää rauhallista elämää Thaimaan viidakoissa käärmeitä pyytäen.
Amerikkalaiset lähetyssaarnaajat törmäävät Johniin ja pyytävät tätä opastamaan heidät jokea pitkin Burmaan, auttamaan sodasta kärsineitä. No häntähän ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta kun suostuttelijaksi tulee Sarah Miller (Dexteristäkin tuttu Julie Benz) alkavat Rambonkin vanhat sotavaistot herätä.

Elokuvassa Stallone tekee normaalin huuli vinossa yhdellä ilmeellä suorituksen. Julie Benz, joka on näyttänyt taitojaan jo Dexter tv-sarjassa, onnistuu vakuuttamaan Sarah Millerin roolissa. Muut näyttelijät sen sijaan ovat suurehko pettymys. Edes 24-sarjan ensimmäisiltä kausilta tuttu Paul Schulze ei onnistu vakuuttamaan allekirjoittanutta.

Kyllähän elokuvassa piisaa äijämäistä toimintaa, ja konetuliaseet saavat laulaa oikein sydämmensä kyllyydestä. Juonta leffassa ei kovinkaan paljon ole, aivot voi siis turvallisesti jättää sinne tuttuun narikkaan. Kelpaa hyvin viikonloppuillan viihteeksi. Ja Rambo toteaa, että ”Fuck the world” ja mäiskii aivoja pellolle kovaa tahtia.

Arvosteltu: 17.08.2008