Action-fanit saavat taatusti haluamaansa mahan täydeltä.

2.9.2007 18:05

Alkuperäinen nimi:Constantine
Valmistusvuosi:2005

Parhaiten Matrix-trilogiasta tunnettu Keanu Reeves pääsee nyt rellestämään demonitappaja John Constantinen pöksyissä. Nuorena Constantine yritti itsemurhaa, siinä kuitenkaan onnistumatta. Pelastuakseen helvetiltä hänen on hyvitettävä tekonsa – tässä tapauksessa siis tapettava kaikki Saatanan (Prison Break -sarjasta tuttu Peter Stormare) kätyrit. Itse elokuva pääsee vauhtiin, kun Rachel Weischin esittämä Angela tutkii kaksoissiskonsa kuolemaa ja pyytää luonnollisesti apua tyylikkäältä ketjupolttajalta, Constantinelta.

Toimintaa luonnollisesti riittää ja itse asiassa elokuvan toiminta on toteutettu erittäin hyvin. Aseet ja demonit näyttävät hienoilta ja action-fanit saavat taatusti haluamaansa mahan täydeltä. Juoni on mitä on, kliseistä ja kulunutta, mutta mahtipontisuuteen on selvästi pyritty. Elokuvan juoni käynnistyy hitaasti, jonka vuoksi juonen kuljettamisessa tulee elokuvan lopussa selvä hoppu.

Keanu Reeves osaa olla tyylikäs toimintasankari, se on toki myönnettävä. Sen sijaan hänen esittämänsä Constantine on toivottoman tylsä hahmo, sellainen tyypillinen ja tyylikäs toimintasankari, joka pistää kaiken haluamansa tuhannen päreiksi. Elokuvan parasta antia hahmojen osalta on Peter Stormaren esittämä Saatana, joka tuo omalta osaltaan huumoria elokuvaan. Muilta osin näyttelijäsuoritukset eivät tarjoa katsojalleen mitään erikoista.

Kokonaisuutena Constantine on ihan toimiva pätkä, mutta sen suurimmat ongelmat ovat siinä, ettei se tarjoa katsojalleen mitään muuta kuin verta ja lihaa. Syvällisyys ja loistokkuus ovat ne seikat, joita Constantine ei pysty katsojalleen tarjoamaan. Valitettavasti tällaisia elokuvia on jo enemmän kuin kaneja aitauksessa, minkä vuoksi Constantinea ei voi suositella kuin niille, jotka todella pitävät tämän tyyppisistä elokuvista.

nimimerkki: Liquador

Arvosteltu: 02.09.2007