Blomkampin Alienista uusi päätös sarjalle?

26.2.2015 07:12

Ohjaaja Neill Blomkamp (District 9, Elysium) sai jokin aika sitten 20th Century Foxilta kutsun ohjata seuraava Alien-elokuva. Sopimus syntyi nopeasti sen jälkeen kun Blomkamp oli jakanut valtavasti positiivista palautetta saaneet Alien-luonnoksensa sosiaalisen median kautta kaikkien nähtäville. Ohjaajan kertoman mukaan hän on osittain suunnitellut uutta Alien-elokuvaansa sarjan alkuperäistä päähenkilöä, Ripleytä, näytelleen Sigourney Weaverin kanssa käymiensä keskustelujen pohjalta.

Vaikka virallista vahvistusta Weaverin kiinnityksestä uuteen Alien-elokuvaan ei edelleenkään ole annettu, Blomkampin ja Weaverin tuore haastattelu Sky Moviesille viittaa siihen, että näyttelijä on projektissa mukana.

– Haluaisin antaa [Ripleyn] hienolle tarinalle kunnollisen lopetuksen, Weaver toteaa. Blomkamp puolestan painottaa tahtovansa uuden elokuvan olevan kuin geneettinen sisarus Aliens-elokuvalle. Hänen visiossaan uusi leffa olisikin jatkumoa sarjan ensimmäiselle ja toiselle elokuvalle.

Blomkampin alustavasti vuodelle 2017 suunnitellun Alien-rainan sisältö on vielä jokseenkin hämärän peitossa. Pientä osviittaa ohjaaja-käsikirjoittaja kuitenkin on jo antanut.

– Se on freudilainen painajainen. Juuri tuo elementti viehättää minua – yleisön saaminen istuimiensa reunalle koko ajaksi perinteiseen ”mörkö vaanii sinua pimeässä käytävässä” -tyyliin. Rakastan sitä. Ja siihen kun sekoittaa kaikki hyväksi katsotut elementit ja alienin elinkaaren, se saa luovuuteni kukkimaan, Blomkamp maalailee.

Lähteet: Sky Movies, Variety, EW

Kuva: 20th Century Fox (Aliens)