Schwarzenegger-Cameron yhteistyö kyllä pelaa. Schwarzeneggerin parhaita!

3.3.2008 13:54

Alkuperäinen nimi:True Lies
Valmistusvuosi:1994

Tosi Valheita on aliarvostettu elokuva. Parhaimillaan tämä voisi olla yksi lajinsa klassikoista mutta ei ole. Enkä ymmärrä miksi. Kyllähän tästä tykätään, mutta loistava elokuva ja Schwarzeneggerin parhaita tämä on minun mielestä. Ja ohjaajana toimii mahtava James Cameron jonka uralla ei ainakaan tähän asti yhtään huonoa elokuvaa löydy. Monipuolinen mies joka on ohjannut tämän lisäksi mm: Titanic, Aliens ja Terminator 1- 2.

Harry Tasker (Arnold Schwarzenegger) on salainen agentti joka uskottelee vaimollensa (Jamie Lee Curtis) olevansa myynti alalla. No elokuvassahan on tavallaan kaksi tarinaa, toinen sivu ja toinen päätarina. Päätarinana on niinkin eriskummalinen kuin terroristit, jotka Harryn pitää pysäyttää. Sivutarinana on se että autokauppias yrittää vokotella toistamiseen Harryn vaimoa ja siitähän ei Harry tykkää.

Monet vertaavat tätä Bondeihin ja kyllähän ne samanlaisia ovat. Mutta kyllä minä tästä enemmän tykkään. Tässä on parempaa huumoria, enemmän hienompaa ja parempaa toimintaa ja juuri kaikkea mistä minä tykkään. Kaikki vain on niin kohdallaan että tätä ei voi muuta kuin kehua.

Arska on loistava, ja sopii Harryn rooliin kuin nakutettu ja Arska leffahan tämä on että ei Harryn rooliin olisi muita voinut kuvitellakkaan. Jamie Lee Curtiskin heittää loistoroolin, ehkä naisen parhaan Halloweenin kanssa. Tom Arnold on loistava ja heittää mahti läppää Asrkan kanssa. Kyllä Arnoldien kemia pelaa.

Ohjaus on loistavaa. Toiminta kohtauksissa tulee hieman mieleen Terminator joten Cameronin käsialan huomaa.

Leffa on muutenkin täynnä loistavia oivalluksia. Mieheni on Rambo. Schwarzenegger-Cameron yhteistyö kyllä pelaa. Ovathan miehet tehneet ennen tätä Terminator 1 -2 jotka ovat loistavia leffoja. Mutta jos joku ilta ajattelet että voispa kattoo jonkun Bondin, niin poikkea rutiinista ja katso Tosi Valheita.

Arvosteltu: 03.03.2008