Jackie Chan pistää parastaan kehiin.

31.10.2004 00:02

Näyttelijät: ,
Alkuperäinen nimi:警察故事2
Valmistusvuosi:1988

Ehti kulua vain kolme vuotta ennen kuin saatiin jatkoa loistavalle Police Storylle. Toinen osa jatkaa siitä, mihin ensimmäinen osa jäi. Superkyttä Ka Kui (Jackie Chan) alennetaan liikennepoliisiksi ensimmäisen osan tapahtumien takia ja kaiken lisäksi tutut roistot ovat päässeet vapaalle jalalle ja häiritsevät Ka Kuin ja hänen tyttöystävänsä May´n (Maggie Cheung) elämää. Tämän johdosta Ka Kui ja May päättävät pitää pienen loman ulkomaille, mutta poliisiasiat vievät jälleen kerran Ka Kuin mukanaan, ja lopulta May kidnapataan.

Minulla oli kovat odotukset Police Story 2:n suhteen, kun ensimmäinenkin osa oli nautittavan hyvää elokuvaviihdettä, mutta puolessa välissä ajatuksiini tunkeutui ajatus, ettei tämä olekaan niin hyvä kuin odotin. Elokuvan loputtua jouduin myöntymään, ettei Police Story 2 ollutkaan mitenkään loistava, saati lähellekään ykkösen tyylinen elokuva.

Jackie Chan pistää kuitenkin parastaan kehiin, vaikkei ykkösen tyylisiä kohtauksia tulla näkemään. Elokuvan hienoimmaksi kohtaukseksi nousee leikkipuistossa tapahtuva taistelukohtaus, joka valitettavasti jää elokuvan ainoiksi hienoiksi kohtauksiksi. Toki muitakin muistettavia kohtauksia löytyy, mutta elokuva jää hyvin kauas edeltäjästään.

Police Story 2 on kohtuuhyvä Jackie Chan –elokuva, joka taatusti viihdyttää Chan-faneja, mutta ykköseen verrattuna kakkonen on hyvin vaisu. Silti elokuva on katsomisen arvoinen.

Arvosteltu: 31.10.2004