Nyt se on varmaa: Hercule Poirot palaa jälleen

11.10.2022 14:04

Kirjailija Agatha Christien tunnetuimpiin kuuluva hahmo, mestarietsivä Hercule Poirot on seikkaillut valkokankailla Kenneth Branaghin näköisenä vuodesta 2017. Branagh, joka on myös ohjannut kaksi tähän mennessä julkaistua Poirot-rainaa, ehti jo maaliskuussa lupailla kolmatta osaa elokuvasarjalleen. Nyt leffan tuleminen on sitäkin varmempaa.

20th Century Studiosin tuottamana valmistuvan elokuvan nimi on A Haunting in Venice. Kuten Branagh aiemmin kertoi, se pohjautuu Christien vähemmän tunnettuun Poirot-tarinaan. Tällä kertaa Poirot päätyy toisen maailmansodan jälkeisessä Venetsiassa kummituskartanoksi väitettyyn paikkaan. Siellä käynnistyy halloweenin tienoilla mystinen seremonia, jossa on tarkoitus saada yhteys edesmenneisiin. Yllättäen yksi paikalle saapuneista vieraista menettää kuitenkin itse henkensä. Onko teon takana paha henki vai joku vieraista, tämä jää Poirot’n ratkaistavaksi.

Ensi vuodelle aikataulutetun leffan käsikirjoitusta on työstänyt Michael Green, joka kirjoitti myös Branaghin kaksi aiempaa Poirot-versiointia. Uutukaisen näyttelijäkaarti on niistä tutusti näyttävä, mutta jälleen uusi ensemble: Mukana ovat mm. Michelle Yeoh (Everything Everywhere All at Once, Hiipivä tiikeri, piilotettu lohikäärme), Tina Fey (Only Murders in the Building, SNL), Jamie Dornan (Belfast, Fifty Shades of Grey), Jude Hill (Belfast, Harakkamurhat), Kyle Allen (West Side Story, American Horror Story) ja Kelly Reilly (Yellowstone, Ylpeys & ennakkoluulo).

Lähteet: Variety, Screenrant

Kuva: © 2020 Twentieth Century Fox Film Corporation. All Rights Reserved./Kuolema Niilillä