Rust-elokuvan tragedia: Sheriffi on löytänyt tietoa patruunoiden alkuperästä

Rust-elokuvan kuvaaja Halyna Hutchinsin hengen vaatinut ja ohjaaja Joel Souzalle vamman tuottanut onnettomuus alkaa hiljalleen selvitä. Lokakuun loppupuolella lännenleffan kuvauspaikalla sattuneessa tilanteessa näyttelijä ja tuottaja Alec Baldwinin valmistautui ampumakohtaukseen. Hänen harjoitellessaan kohtausta varten yksi rekvisiitta-ase paljastui traagisin seurauksin toimintakuntoiseksi tuliaseeksi.

Tapausta tutkivan Santa Fen sheriffitoimiston mukaan vaikuttaa siltä, että osa kuvauspaikalle tuoduista ns. paukkupatruunoista oli pakattu yhteen tappavien kanssa. Ne saapuivat kuvauspaikalle useiden eri toimijoiden kautta, joista yksi on arizonalainen rekvisiittaa välittävä yritys. Tämän yrityksen omistaja on itse arvellut vaarallisten patruunoiden kulkeneen Rustin kuvauspaikalle hänen varastoltaan. Hän oli aiemmin saanut varastoonsa tietyn merkkisiä paukkupatruunoita muistuttavan erän täysin toimivia patruunoita, jonka hän arvelee sekoittuneen vahingossa paukkupatruunoihin.

Tapauksesta järkyttynyt Alec Baldwin on antanut uuden haastattelun aiheeseen liittyen nyt ABC Newsille, ensimmäisen sitten lokakuun. Haastattelija George Stephanopoulos kuvaili Baldwinin olleen heidän keskustelussaan peittelemätön ja musertunut. Baldwin on vakuutellut syyttömyyttään, ja näin hän teki myös tässä haastattelussa:

- En ikinä osoittaisi aseella ketään ja sitten laukaisisi sitä. En ikinä.

Lähteet: CinemaBlend, BBC, ABC

Kuva: Gage Skidmore

R. Isoviita 02.12.2021 klo 13:15

Viime vuoden kamppailupätkä Mortal Kombat saa jatkoa

Hahmoja riittää useampaankin osaan.

Disney vastasi Peter Dinklagen kritiikkiin

Konsulttiapua on haettu.

Tuorein Spider-Man-leffa tekee kovaa tiliä edelleen

Tekijöillä tähtäimessä myös muuta.

Johnny Deppillä on uusi rooli

Hollywoodin ulkopuolella.