Texasin moottorisahamurhat

Alkuperäinen nimi:Texas Chainsaw Massacre
Valmistusvuosi:2022
Pisteytyksiä: 19
Tarkka arvio: 2.18

Nuoret idealistit yrittävät puhaltaa eloa texasilaiseen aavekaupunkiin, mutta kohtaavat Leatherfacen, ihmisnahkanaamiota käyttävän tunnetun murhaajan vuoden 1974 elokuvan jatko-osassa.

Leffasarjan osat: Teksasin moottorisahamurhat (1974), Teksasin moottorisahamurhaaja 2 (1986), Leatherface: Texas Chainsaw Massacre III (1990), The Return of the Texas Chainsaw Massacre (1994), Texasin moottorisahamurhat (2003), Teksasin moottorisahamurhaaja – pahan alku (2006), Texas Chainsaw 3D (2013), Leatherface (2017), Texas Chainsaw Massacre (2022)

Kommentit & Pisteytykset

Villetys

Uusin Texasin moottorisahamurhat on yllättävän hyvin onnistunut jatko-osa alkuperäiselle, jonka katsoo toiseenkin kertaan. Elokuvan parasta antia on brutaali väkivalta, jota löytyy paljon läpi elokuvan ja tämä onkin selkeästi väkivaltaisin näistä kaikista Texasin moottorisahamurhaajista. Päitä leikataan irti, jäseniä katkotaan ja ihmisiä halkaistaan moottorisahalla. Kohtauksista voisi mainita erikseen lopun verilöylyn bussissa, jossa joukko nuorisoa laitetaan tylysti paloiksi. Näyttelijät ovat ihan kohtalaisia rooleissaan, vaikka sieltä kukaan ei kovin muistettavaa roolisuoritusta teekkään. Juoni tässä on aika yksinkertainen ja painotus onkin enemmän verisessä väkivallassa, joka tekee tästä viihdyttävän seurattavan, vaikka itse juoni ei sisälläkkään mitään uutta ja ihmeellistä.

Vilperi
Haahuilija