Paras komedia mitä on ikinä tehty.

30.10.2002 18:15

Alkuperäinen nimi:A Fish called Wanda
Valmistusvuosi:1988

Tätä voi kutsua täydelliseksi komediaksi. Olen nähnyt tämän elokuvan ainakin 4 kertaa ja se jaksaa naurataa. En tiedä johtuuko se Monty Python-vivahteista vai kaikista valheista mitä elokuvassa ihmiset toisilleen kertovat.

Suosikkini oli Kevin Klinen tulkitsema Otto, joka valehtelee olevansa italialainen ja homo. Hän on myös aikamoinen rääväsuu, joka vihaa englantilaisia. Jamie Lee Curtis on myös loistava Wandana joka tuntuu saavan jokaisen miehen talutushihnaansa. On myös paljon muitakin rooleja jotka olisivat mainitsemisen arvoisia, kuten Ken todella eläinrakas ihminen, joka yrittää epätoivoisesti murhata heidän kaikkien tekemäänsä timanttiryöstön ainoaa todistajaa vanhaa mummoa jolla on 3 pientä koiraa joita kaatuu kuin heinää. John Cleese esittää asianajajaa joka rakkaudesta Wandaan jättää perheensä ja sekaantuu ryöstöön.

Juonellisesti huippuluokkaa kuten myös näyttelijätöiltään. Paras komedia mitä on ikinä tehty. On myös toimintaa ja romantiikkaa. Erittäin monipuolinen elokuva. Jos tahdotte nähdä hyvän komedia katsokaa tämä, ette varmasti kyllästy.

Arvosteltu: 30.10.2002