Disney tekee jälleen yhden piirrosklassikkonsa uusiksi: Tätä luvassa

Jos tarkkoja ollaan, Disney alkoi oikeastaan kierrättää animaatioklassikkojaan jo yli parikymmentä vuotta sitten. Esim. 101 dalmatialaista - aitoa koiranelämää toi piirroskoirien sijaan valkokankaille oikeita koiria vuonna 1996 samaan tapaan kuin esim. Maleficent - Pahatar herätti prinsessa Ruususen ja ilkeän haltijatarkummin uudestaan henkiin vuonna 2014. Eikä viihdejätti ole lopettamassa kierrätystä vieläkään.

Marvelin Avengers-elokuvia menestyksekkäästi luotsannut duo, Russo-veljekset, ovat valmistelemassa ei-piirrettyä versiota Disneyn vuoden 1997 animaatioseikkailusta Herkules. Alkuperäisen piirretyn käsikirjoittajina toimivat myös suosikkianimaatio Aladdinistakin vastanneet John Musker ja Ron Clements, mutta uutta leffaa käsikirjoittaa David Callaham (The Expendables, Zombieland: Double Tap).

Russojen Herkules on yhä ns. alkutekijöissään. Jotakin siitä silti tiedetään jo: heillä ei ole aikomusta tehdä uudesta versiosta kovin läheistä kopiota alkuperäisestä. Kaksikko ei näin ollen seuraa viime vuoden Leijonakuninkaan mallia.

- Ajattelen, että pöytään pitäisi tuoda aina jotakin uutta, koska meidän näkökulmastamme tarinankertojina ei ole haastavaa tehdä suoraa käännöstä [piirroselokuvasta näytellyksi elokuvaksi], Anthony Russo huomauttaa.

Disney-animaatioissa musiikilla ja lauluilla on iso rooli, mutta parivaljakko ei välttämättä edes ole tekemässä uudesta elokuvasta musikaalia. Anthony Russo lupaa, että musiikki on varmasti osa uuttakin Herkulesta, mutta Zeus-jumalan poikaa ei siis ehkä nähdä ja kuulla kajauttamassa nuottiakaan heidän elokuvassaan.

Lähde: Collider

Kuva: Disney/Herkules, 1997