The Irishmanin jälkeen: Scorsese ja DiCaprio jälleen yhteistyöhön

Suoratoistopalvelu Netflixille tehdyn The Irishmanin jälkeen ohjaaja Martin Scorsese aikoo jälleen ohjata uuden fiktioelokuvan. Uusi projekti kantaa nimeä Killers of the Flower Moon. Aiemmin lähinnä huhun asteella liikkuneen asian on nyt vahvistanut Scorsesen kuvaajana myös The Wolf of Wall Streetissä toiminut Rodrigo Prieto.

Prieton mukaan elokuvan valmistelujen odotetaan etenevän niin, että sen kuvausten pitäisi alkaa ensi maaliskuussa. Leffan visuaalista ilmettä mietitään kuitenkin vielä.

- Tässä vaiheessa tutkin erilaisia tapoja kuvata sitä. […] Emme ole vielä päättäneet elokuvan sävystä, Prieto kertoo.

Killers of the Flower Moonin pääosassa nähdään ennakkopuheiden mukaan Leonardo DiCaprio, Scorsesen aiemminkin elokuvissaan käyttämä tähti. Myös Robert De Niro saattaa liittyä uuden leffan näyttelijäjoukkoon.

Killers of the Flower Moon pohjautuu David Grannin romaaniin, joka käsittelee varakkaan oklahomalaisalueen murhatapauksia n. sata vuotta sitten - vähän sen jälkeen kun alueelta tehtiin öljylöytö. Scorsese on jo aiemmin hehkuttanut intoaan aihetta kohtaan:

- Kun luin David Grannin kirjaa, aloin heti nähdä sen ihmisiä, paikkoja ja tapahtumia [mielessäni] ja tiesin, että minun pitää tehdä siitä elokuva. Olen innoissani saadessani työskennellä [käsikirjoittaja] Eric Rothin kanssa sekä palata yhteen Leo DiCaprion kanssa tuodaksemme tämän ratkaisemattoman amerikkalaistarinan valkokankaalle.

Lähteet: Collider, Indiewire, ComingSoon

Kuva: Simon & Schuster

R. Isoviita 03.12.2019 klo 06:45

Netflix paljasti The Irishmanin maailmanlaajuiset katseluluvut

Martin Scorsesen elokuva kiinnostaa, mutta...

Clint Eastwoodin uusin elokuva johti haasteeseen

Tuotantoyhtiötä syytetään.

Aladdin-näyttelijöiden erikoinen työtilanne puhuttaa

Nimiosaa elokuvassa näytellyt Mena Massoud valittelee työpulaa, sivuosassa nähty valkoihoinen näyttelijä saa oman sarjan.