Ocean’s 8:n ei näytä flopilta

Toisin kuin esim. uudempi Ghostbusters-versiointi, Ocean's-ryöstöleffasarjan tuorein osa porskuttaa lippukassoilla lupaavasti. Vaikka myös tämän elokuvan päähenkilöinä nähdään vain naisia, ainakaan tämä seikka ei ole hyydyttänyt lipunmyyntiä täysin. Leffa avasi Yhdysvalloissa tänä viikonloppuna ja saapuu myös Suomeen loppukuusta.

Yhdysvaltojen puolella elokuvan lipunmyynti on ollut tähän mennessä niin vauhdikasta, että Ocean's 8 on jopa kirinyt koko leffasarjan kärkeen aloitusviikonlopun tuloja vertailtaessa. Kun Ocean's Eleven esim. sai ensimmäisenä viikonloppunaan kokoon n. 38,1 milj. dollaria ja Ocean's Twelve puolestaan n. 39,1 milj. dollaria, on Ocean's 8 kahminut lipunmyynnistä ennakkotietojen mukaan jo n. 44 milj. dollaria.

Kuten aiemmat miesnäyttelijöiden tähdittämät Ocean's-leffat, myös Ocean's 8 on koviin nimiin luottava rikoskomedia. Tässä rainassa mukana ovat mm. Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway ja Helena Bonham Carter. Leffa ei THR:n tietojen mukaan ole saanut vielä vastaansa vahvaa trolliarmeijan iskua, jolla sen pisteitä yritettäisiin laskea esim. IMDB-elokuvatietokannassa ja arvostelusivusto Rotten Tomatoesin puolella.

Lähteet: Variety, THR, The Wrap, Box Office Mojo

Kuva: Warner Bros./Ocean's 8, 2018

R. Isoviita 09.06.2018 klo 19:38

Näyttelijälegendan tytär tylynä elämäkertaelokuvasta

Takavuosien suurtähti Judy Garlandia näyttelee uutuuselokuvassa Renée Zellweger.

Cumberbatch ja Dinklage Monty Python -komediaan

Kuningas Arthur ratsastaa jälleen.

GOT-tähti mukaan Taika Waititin Hitler-komediaan

Tummanpuhuva satiiri.

Jamie Lee Curtis avautui: Halloweenia tehtiin rahan takia

Uusi leffa tulossa, mutta tällä kertaa sarjan aloittanut John Carpenter on itse mukana.