Ready Player Onesta odotetaan viikonlopun hittiä

Steven Spielbergin Ready Player One on tämän viikon leffauutuuksia. N. 175 milj. dollaria kustantanut raina sijoittuu tulevaisuuteen, jossa virtuaalitodellisuus on arkipäivää ja moni, mukaan lukien leffan nuori päähenkilö, haluaisi voittaa pelin, minkä palkkiona on sen suunnittelijan suuromaisuus. Yksin Yhdysvalloissa elokuvalle odotetaan kohtalaisen mehevää pottia lippukassoilta jo nyt pääsiäisviikonloppuna.

Spielberg itse ainakin on innoissaan:

- Sen tekeminen muistutti minua Jurassic Parkin ja Kadonneen aarteen metsästäjien ajoista. Minulla oli todella hauskaa, se tuntui kuin olisin ollut lomalla, vaikka se olikin uskomattoman kovaa työtä.

Ready Player Onen alkutavoitteena ovat THR:n mukaan n. 45-50 milj. dollarin tulot. Leffalle on siis asetettu rima samalle korkeudelle kuin muutama vuosi sitten Christopher Nolanin Interstellarille. Elokuvan on ennakkoon toivottu myös herättelevän katsojien kiinnostusta VR-silmikoita ja -pelejä kohtaan, joita myydään tällä haavaa mm. Playstation 4- ja PC-pelaajille.

Koska Ready Player One on pitkälti tietokoneanimaationa toteutettu, se saattaa olla ensi vuoden Oscar-mittelöissä mukana yllättävässä kategoriassa. Leffa nimittäin täyttää teknisesti kisassa animaatioelokuville asetetut määritteet. Sen päähenkilö seikkailee virtuaalitodellisuudessa eikä ns. todellisessa maailmassa, joten Ready Player One voisi hyötyä näiden määritteiden porsaanreiästä, toisin kuin esim. myös pitkälti tietokoneanimoitu Avatar.

Lähteet: THR, Variety

Kuva: Warner Bros./Ready Player One, 2018

R. Isoviita 29.03.2018 klo 22:54

Aladdin-näyttelijöiden erikoinen työtilanne puhuttaa

Nimiosaa elokuvassa näytellyt Mena Massoud valittelee työpulaa, sivuosassa nähty valkoihoinen näyttelijä saa oman sarjan.

M. Night Shyamalan raotti leffasuunnitelmiaan

Jännitystä tulossa.

The Irishmanin jälkeen: Scorsese ja DiCaprio jälleen yhteistyöhön

Martin Scorsesen kuvaaja kertoo uudesta elokuvasta.

Ensin Sonic, sitten Cats – leffojen CGI:n saamat moitteet olivatkin ennenaikaisia?

Sonic the Hedgehog ei ole ainut ennen leffajulkaisua uudistetun ilmeen saava hahmo.