Ready Player Onesta odotetaan viikonlopun hittiä

Steven Spielbergin Ready Player One on tämän viikon leffauutuuksia. N. 175 milj. dollaria kustantanut raina sijoittuu tulevaisuuteen, jossa virtuaalitodellisuus on arkipäivää ja moni, mukaan lukien leffan nuori päähenkilö, haluaisi voittaa pelin, minkä palkkiona on sen suunnittelijan suuromaisuus. Yksin Yhdysvalloissa elokuvalle odotetaan kohtalaisen mehevää pottia lippukassoilta jo nyt pääsiäisviikonloppuna.

Spielberg itse ainakin on innoissaan:

- Sen tekeminen muistutti minua Jurassic Parkin ja Kadonneen aarteen metsästäjien ajoista. Minulla oli todella hauskaa, se tuntui kuin olisin ollut lomalla, vaikka se olikin uskomattoman kovaa työtä.

Ready Player Onen alkutavoitteena ovat THR:n mukaan n. 45-50 milj. dollarin tulot. Leffalle on siis asetettu rima samalle korkeudelle kuin muutama vuosi sitten Christopher Nolanin Interstellarille. Elokuvan on ennakkoon toivottu myös herättelevän katsojien kiinnostusta VR-silmikoita ja -pelejä kohtaan, joita myydään tällä haavaa mm. Playstation 4- ja PC-pelaajille.

Koska Ready Player One on pitkälti tietokoneanimaationa toteutettu, se saattaa olla ensi vuoden Oscar-mittelöissä mukana yllättävässä kategoriassa. Leffa nimittäin täyttää teknisesti kisassa animaatioelokuville asetetut määritteet. Sen päähenkilö seikkailee virtuaalitodellisuudessa eikä ns. todellisessa maailmassa, joten Ready Player One voisi hyötyä näiden määritteiden porsaanreiästä, toisin kuin esim. myös pitkälti tietokoneanimoitu Avatar.

Lähteet: THR, Variety

Kuva: Warner Bros./Ready Player One, 2018

R. Isoviita 29.03.2018 klo 22:54

Bradley Cooper ja Guillermo del Toro yhteistyöhön?

Leonardo DiCaprion nimi liitettiin aiemmin samaan leffaan.

Ridley Scottin Gladiator 2 - tämä leffasta tiedetään nyt

Käsikirjoittaminen on käynnissä.

Pyysikö tätä joku: Spice Girls -elokuva tekeillä

Ysäritähdet mukana.

Marvelin Loki-sarjasta ensimmäinen kuva julki

Tom Hiddlestonin uumoillaan olevan TV-sarjassa mukana.

Marvelin tulevat elokuvat: Mukana Ihmeneloset vai X-Men-hahmot?

Studio tekee suunnitelmia 3-4 vuotta eteenpäin.